söndag 11 april 2010

Caroline Winberg i Stella McCartney

Kollage av mig... klicka på det så blir det större!
Caroline Winberg på omslaget av ELLE Sverige maj 2010
Hon är som en ros i Stella McCartneys blomstrande färger i satin, plisé och volanger.

Stella McCartney vår 2010 Stella har länge hört till en av mina absoluta favoriter.


Den här vita spetstoppen i halterneck är sagolikt vacker! Fräscht med vitt och khaki. Jag får lite backflash anno 1978 när jag ser den här outfiten. Jag var då på språkresa till Eastbourne, England. Modet för alla var då tigtha, thigta jeans med stuprör och hög midja. Inget annat fanns. Fast det skulle gärna vara Gul&Blås Marilyn eller Puss&Kram jeans!

När jag kom till London på sommarlovet efter att ha slutat 8:an 14 år gammal såg jag o min kompis Annelie "gubb-byxor" (som vi kallade dem) för första gången. Byxor med veck o snedfickor, hög midja, vidd i benen men smala nertill. Exakt som den här khakibyxan.
Minns hur fin jag tyckte att jag var i dem... köpte ett par vita! Var überlycklig! Till det hade jag en syrenlila Fruit of the Loom T-shirt, superhöga klackar med lila remmar och ett par blåtonade solbrillor med ett strasshjärta. Precis sådana som Stella McCartney retrolanserade för några år sedan. Det var då jag blev helt addicted i henne när hon kom med mina gamla solbrillor!! Måste leta fram bilderna från språkresan-78. Var jag så cool som jag själv tyckte då =) ...kanske, kanske inte!
Om ingen nyper mig i rumpan idag så går jag hem!
KRAM Anna

Inga kommentarer: