måndag 26 april 2010

Mysiga Knäppingsborg!

FÖRGÄTMIGEJ OCH GULLVIVOR... alla bilder har jag fotograferat.

Vi hade en supertrevlig kväll på mysiga Knäppingsborg. Vi började med Lemon tree och där hade Monica Ahlberg dukat upp en buffé med underbart delikata godsaker! Recepten har hon lagt ut på sin blogg... http://blogg.alltommat.se/monikasmat/ Jag har flera av hennes kokböcker men inte sommarboken... så den köpte jag igår och fick den personligt signerad, kul kul =) Det som slog mig var att hon var i samma storlek som jag ( typ 172cm/67kg, oviktigt vetande, men men)... trodde att hon skulle vara liten o späd! Vet inte varför jag hade fått för mig det! Kanske för att hon har ett förflutet som dansös...

I söndags efter kalaset var vi och kollade in komplexet Hageby HC, Östergötlands största galleria - nybyggt mitt i Norrköping - med minst 110 butiker. En stor kontrast till Knäppingsborg. Köpcentrat ser ut som hemska Frankfurts flygplats... instängt och gigantiskt! Gillar jag INTE! Och samma butiker som överallt! Tredje MQ o Esprit, 14:e HM o sjunde Lindex! Tänk om Zara o Top Shop hade kommit dit... det skulle ha varit grejer det! Hageby är riktigt trist! Nej, tacka vet jag Knäppingborgs i Norrköping! Här kommer lite bilder från gårdagen...

Vi tog en fika på Bagarboden och satt på första parkett och såg på modevisningen.

På Botaniska har de så mycket fint!

Knäppingsborg är Norrköpings gamla industrilandskap mitt i city som har förvandlats till ett shoppingstråk!

Så mycket gott bjöds det på hos Lemon tree http://www.lemon-tree.se/ i Gerberas fina formar i härliga färger! Perfekt inspiration till Valborgsbuffén! Allt till reds av Monica Ahlberg!

Monica var jättetjusig och rolig, en härlig kvinna!

*KRAMAROM*
Anna

Inga kommentarer: