fredag 23 april 2010

TGIF

Kära läsare... vad ska du göra i helgen?

Sushi och "Så ska det låta" blev det denna fredagkväll hos mig. Imorgon ska jag gå på en akvarellkurs... det ska bli kul. Det är alltid rogivande att få sitta och måla tillsammans med andra kreativa kvinnor. En härlig kombination med egentid med penseln och samtidigt trevlig samvaro. På söndag ska vi åka och fira Ebba som fyllde år den 22:e...



Köket blir klart med myrsteg... hoppas, hoppas att det blir färdigt till nästa helg!
Just nu är jag jättetrött... ska gå och duscha och krypa ner under täcket. Lasse ligger här bredvid mig och sover... han har jour så de kan ju faktiskt ringa efter honom när som helst. Lotta är vaken... hör henne lite där ner... annars är det bara surrljud från min laptop och smatter från tangentbordet! Gäääääääääsp... jo en sak som jag är så glad för... jag har hoppat på Lärarlyftet! Jag ska börja plugga till hösten... 1,5 år på distans - Uppsala universitet - till specialpedagog! Jag vet ju inte ännu om jag kommer in, det lottas nämligen om det är många som söker. Be en bön och håll tummarna för mig! Jag har aldrig varit i Uppsala... skulle vara så kul att få börja plugga och få se den gamla anrika universitetstaden. Nej, nu måste jag sova!


Dagens outfit...
jeansklänning o svarta skinnstövlar från Esprit till blå nylonstrumpor med prickar från H&M. Det var lite kyligt med kortärmat så jag hade min syrenlila Espritcardigan i ull, kashmir och angora. Den värmde mig skönt. Jag har haft en bra vecka... men stressig!Natti natti och Kram till alla... Anna

Inga kommentarer: