fredag 30 april 2010

Välkommen underbara vår!

Ända sedan 1894 har vårens ankomst firats på Skansen! Skulle vara mysigt att vara där någon gång. Vi brukar vara på en annan vacker plats, men mycket mindre. Tittut heter det. Det ligger på en brant med tjusig utsikt över hela Bråviken - Tittut har använts som skrivarlya av författarna Atterbom (Lycksalighetens ö) och Almqvist (Drottningens juvelsmycke). Men ikväll ska vi åka in till Norrköping för att höra på Marcus Birros vårtal och lyssna på vacker studentsång. Sen så ska jag självklart fotografera den sprakande valborgsmässobålen!

Men jag mår fortfarande inte bra suck o stön... hoppas att jag blir bättre till kvällen! Jag ska INTE klaga, det finns de som har det värre! Jag är så glad, så Glad, så GLAD att min svägerska har blivit bra från sin cancer! Vidriga ord... cancer! Tänker även på min kollegas lilla dotter och min fina vän Ellinor på nätet... ber en bön till er alla! Nej nu vill jag tänka på något roligare... maj, sköna maj! Vi ska stätta upp en ny markis... bort med den gul o vitrandiga med vågig kant från 1990! Nu blir det en helröd med rak kant! Välkommen vår 2010!

klicka på paus på min rosa MixPod så kan du lyssna på dagens soundtrack...


Jag har som princip att vara datorfri under helgerna. Då ska jag läsa bok och umgås med min kära och ha hopplöst romantiska sena samtal. Jag hoppas att din Valborg och 1:a maj blir så fin som du önskar!

Ha det så gott och kram till alla... Anna

Inga kommentarer: