torsdag 20 maj 2010

Grillkväll...


Idag när jag kom hem blev jag glatt överraskad!
Jag cyklar hem i full fart efter en jobbardag 08.00-19.00... hemma ser jag hur vitt och fint allt är målat på husknuten.

Balkongdörren står öppen... jag hör hur Lotta ropar inifrån till Lasse: "Nu har mamma kommit"

När jag kommer in ropar Lasse uppifrån: "Jag hoppas att du är hungrig"

Jag svarar: "Ja det är jag, det var bara soppa idag i skolan"

Lotta säger: "Jag var sugen på pizza så Lasse har varit uppe och köpt några till oss"

NEJ, jag är inte sugen på pizza... tänker jag. Men jag svarar: "Jag som var sugen på grillat"

När jag kommer upp på övervåningen ser jag Lasse stå med grillgaffeln i handen och Lotta med ett stort leende. De båda skrattar! Det blev grillat och jag blev glatt överraskad! Så gott... och det bästa var att sitta ute och äta. Vi hade det så mysigt. Inte nog med det, jag blev bjuden på en GT också =)
Ha det gott alla läsare... kram Anna

Inga kommentarer: