torsdag 17 juni 2010

mysigt besök...

Igår kom mamma och pappa och hälsade på och jag bjöd på gravad lax med dillstuvadpotatis... det smakade riktigt gott. Till efterrätt blev det kaffe, glass o jorgdubbar och vattenmelon. Sen fick jag hjälp med nästan all strykning... finns mer att stryka idag, phu! Idag måste jag packa... imorgon åker Lotta och jag ifrån allt det vackra här hemma. Men vi ska ju bara vara borta en vecka och det kommer att bli UNDERBART!


Mina snälla föräldrar är otroligt pigga och alerta för att var 85 och 86 år!

Jag vill också vara så när jag kommer upp i den åldern.

Jag älskar vattenmelon!

Sen var jag uppe på ICA Delfinen och hämtade min nya fina köksmatta i karamelliga färger från Pappelina. Den blev jättefin framför diskbänken. När snickaren lade köksgolvet slog han sönder (av misstag) vår fina glaslampa, tur han inte skar upp huvudet! Synd, för jag tyckte om den gamla lampan. Men vi fick en ny! Lasse och jag hittade en läcker 50-talsretro i "stålgaller" som matchar de vävda ränderna i gardinen. Det blev riktigt snyggt med ny lampa och matta!

(fotograf... jag)

Kram till alla... Anna

Inga kommentarer: