tisdag 27 juli 2010

Haikus...

Vilken morgon... ska ta min frukost på balkongen... +20 grader och solen tittar fram.
Lasse har åkt iväg till jobbet med hojen och jag sitter här och läser haikus som vi har skrivit till varandra under årens lopp. Många är jättefina! Jag ska visa några av dem som jag har fått av Lasse via sms och e-post!
Om inte det är kärlek så... så finns det ingen så’n att få på denna jord.


Våren väntar oss,
solens smälta i ditt hår
såsom ljus och guld

Under täcket varm,
längtande på morgonen,
du är nära mig


Kaskad av glädje,
fortare än en moppe-
värme i min kropp!

Är rusig av dig,
din doft, dina mjuka mun,
ditt smittande skratt


Naken hud hos dig.
Älskar din anatomi.
Du lever under min hud!

Silvrig månljusnatt,
solen speglas i rymden.
Vi ser den båda...


Tokiga tankar,
kärleksord, smittande skratt.
Lyckliga stunder.

Tankar som vit snö-
medvetenhetskristaller.
Du finns där alltid.


Om våren då vi
älskar blommar kärleken.
Dess färg är blodröd.

Din hud, len och varm
som en mild sensommarvind.
Som kärlek, som liv!

han är min Tranströmer...

Inga kommentarer: