lördag 31 juli 2010

Just idag har jag bloggat i två år...

Jag började av ren nyfikenhet att blogga på Amelia 2008 den 31 juli... helt plötsligt var det flera hundra som ville läsa det jag skrev?! Det gav mig en liten kick... det var kul! Sen kom jag upp på deras mest tio lästa bloggar... wow! Då hade jag mellan 600-1200 läsare i veckan! Helt sanslöst! Ameliabloggen var som en stor kram, men ibland gick det heta stormar där och ibland var det stiltje. Jag har fått många goa vänner genom Amelia! Jag gillade Ameliabloggen men jag växte ifrån den! Nu har de en ny portal med reklam, varför ska jag ge dem gratisreklam? Gillar inte bloggar med reklam mitt i, det stör layouten. Det räcker med all TV-reklam. Här är det lugnt och skönt...

Jag har alltid skrivit dagbok... förr hade jag ett sött litet lås om mina dagböcker men idag är de offentliga ute i cyberrymden... fast jag utelämnar aldrig mina innersta tankar, jag håller på integriteten!

L har jour, de ringde efter honom imorse så nu har jag lite egentid. Vi hade tänkt åka in till stan och titta på vattenblandare och porslin till badrummet... handfat, wc o dyligt. Vi får ta det imorgon om det är lugnt. Så jag har surfat runt och tittat på badrum... de här gillade jag:



Här hos mig är det skönt just nu, solen skiner men det är lite blåsigt! Jag sitter på balkongen med ett glas Kiviks äpplemust mmmm... gott! Jag har precis läst ut min bok... så nu ska jag börja på en ny tänkte jag, eller ska jag se på en film?
Nej, jag ska gå en rask promenad och sedan lite husmorsgymnastik!

Njut av din lördag... kram Anna

Inga kommentarer: