torsdag 26 augusti 2010

Bästa boktipset!

Hösten 2007 var Lasse och jag i Nice och besökte hans dotter. Det var första gången jag träffade Johanna... då fick jag låna en bok av henne som jag fortfarande har i min tio i topplista!


"The curious incident of the dog in the night-time"
En helt fantastisk underbar bok av Mark Haddon (Australien)
En berättelse om en 15 årig pojke med Asperger Syndrom . Det nya är att man får se livet från hans vy med detta funktionshinder. Den är gripande... man får både skratta och gråta. Borde läsas av alla för att få en insikt om hur det är i en värld för dem själva som är inom autismspektrat. Vet inte om boken finns på svenska men det var lättläst engelska. Den har fått många bokpris som Book of the year.
Outstanding...A stunningly!! Is a murder mystery novel like no other... Superbly realised... A funny as well as a sad book... BRILLIANT
(foto av mig)

Inga kommentarer: