torsdag 5 augusti 2010

det blev en lång morgon...

Min kära läsare, vad är dina planer för helgen? Lasse är ledig imorgon så vi ska ta en tripp med hojen tidigt till skärgården och lägga oss på en varm klippa med god matsäck. På lördag får vi gäster, det är alltid kul! Och på söndag fyller min Ida 21 år... så vi har fullt upp!

Jag åt frukost tillsammans med älsklingen 06.15... efter att han åkte till jobbet så har jag läst min spännande historiebok "Årstafruns dolda dagböcker", och lekt med laptopen! Nu måste jag göra lite nytta...

2Do 2 Day

  • ta en kopp kaffe ute i solen
  • gå en rask 1-timmespromenad
  • husmorsgymnastik
  • en lång dusch
  • åka in till stan, fixa födelsedagspresent till Ida och hälsa på mamma o pappa
  • handla nötfärs till middagen
  • sätta på tvättmaskinen
  • dammsuga o torka alla golv
  • langett-damma (langettering är den enklaste formen av avslutning på t.ex. städning)
  • middag idag blir hemmagjorda hamburgare
    • Lika bra jag sätter igång, nu stänger jag ner... soligt idag också, härligt!

    Ha en trevlig helg!

    Kram till alla... Anna
    (foto av mig)

    Inga kommentarer: