tisdag 14 september 2010

Filmtips V

Vanityfair Spanien april 2009 - Pedro Almodóvar & Penélope Cruz

VOLVER - ATT ÅTERVÄNDA

Jag är en riktig cineasta en Filmgalning. Mina föräldrar var väl lite nördiga... filmintresset har jag fått med modersmjölken. Mina föräldrar de gick på både tidiga och sena bioföreställningen när de var unga på 40-, 50- och 60-talet.

Jag är närmast kär i den spanske regissören Pedro Almodovar. Extramaterialet till filmen Att återvända (Lysande MVG) är fantastiskt. Man får vara med filmgänget på Cannesfestivalen. Kameran tar oss nära, nära, vi minglar och hör deras småsnack... k-ä-n-n-e-r innerligheten när Penélope Cruzs omfamnar det knubbiga geniet som skapat så mycket bra film.

kvällens soundtrack...

Cucurrucucu paloma från filmen HABLE CON ELLA - TALA MED HENNE

2 kommentarer:

Sahra sa...

Fantastiskt vackert. Älskar Almodovar. Ska plocka fram denna goding ur hyllan och sätta på den efter Mentalist tror jag bestämt. Kram/S

Channal sa...

Det var en god idé! KRAM