lördag 4 september 2010

Godmorgon min kära läsare...

Jag är jätteglad att du tittar in hos mig =) och lite nyfiken på vem du är!

Idag vaknade jag pigg klockan sju =) det var länge sedan jag gjorde det! Till naturen är jag en kvällsmänniska! Men jag har haft en bra vecka... mycket att göra men roligt! Igår satt jag och pluggade hela morgonen och förmiddagen vid min nya arbetsplats (Idas gamla rum). Det gick riktigt bra! Jag hann t.o.m. lägga in några inlägg här på bloggen. Sen så hade jag bestämt en fredagsfikaträff kl.15.00 med min gamla kollega Åsa. Det blev lite stressigt... när jag parkerade bilen vid Louis De Geer såg jag att det gamla klocktornet visade 15.05... bråttom, bråttom, skynda! Tog inte många minuter att komma till Bagarboden! Där satt vi ute i solen och njöt av varma citronscones med björnbärsmarmelad och clottered cream... som Afternoon Tea fast vi tog en hederlig svensk kopp kaffe med mjölk =) Vi satt nog där närmare en timma och tjattrade om allt och inget!

Efter det gick vi med raska steg till en skoutförsäljning... och inte vilken skoutförsäljning som helst! La Stampa skobutik i Norrköping hade utförsäljning i sitt garage hemma på Skolgatan! Åsa och jag vi köper inga nyttiga skor... vi är båda lite skofetischister! La Stampa säljer bara dyra designade skor. Vi var saliga i detta garage! Supersnygga skor i prisklass 1.500-6000:- kostade NU 100-700:- ahhhhh ett Mecka! Åsa gick hem med fyra par! Jag två... fast jag behöver absolut INGA skor... förlåt! Vi hade det riktigt mysigt faktiskt så det så!
Du ska ha en underbar helg...
Lasse och jag är bjudna ut till Gottenvik idag, ett vackert ställe ute på Vikbolandet nära Arkösund. Imorgon ska vi ha 20 årskalas, Lasses yngsta ska firas! Vi frågade Petter om han ville fira ute på restaurang eller om han ville vara här hemma och vad han i sådana fall önskade sig för mat. Han sa: "Hemma och champinjon o fläskfilégryta med ris!" GulligtGottMysigt&enkelt. Jag har laddat batterierna till kameran! Vi syns o hörs... Tjing!

Strax blir det frukost och Melodikrysset i sängen med älsklingen!

Kram till alla... Anna

2 kommentarer:

Miss Marie sa...

Oj! Vilken underbar skooutlet! Tycker du var duktig som kom hem med BARA två par skor! :D Hoppas vi får se bild på dom!

Channal sa...

Visst var jag duktig Marie! De två jag kom hem med var de bruna tuffa stövletterna samt de blå mockapumpsen med rosett som jag visar på på kollaget.