onsdag 15 september 2010

Nu har jag varit duktig!

Det regnade i måndags i Uppsala när jag gick till universitetet från stationen.

Det är inte alla universitet som ligger fint mitt i en botanisk trädgård.

Imåndags var jag i Uppsala... tre veckor sedan jag var där första gången.

På de tre veckorna har jag läst:

Skriftliga arbetsanteckningar bearbetade i olika frågeställningar. T.ex. där jag skulle beskriva och problematisera olika aspekter för elevers lärande + mkt mkt mer! Så kul & spännande!

Kan beskriva måndagen som en L-Å-N-G-WOW-DAG! Kände igår att jag var rätt trött i huvudet efter Uppsalavistelsen... men det mest positiva var när jag kom till jobbet igår så möttes jag av STORA KRAMAR av elever som säger: "Anna, vi har saknat dig". Det piggar upp! Klassen är som Teddy! Sen finns det annat som gör mig neggig och irriterad! Det får jag jobba på! Tänk positivt... jag kan det... jag kan... jag är positiv!

Nästa tripp till Uppsala har jag om tre veckor. Då blir det två långa dagar... vi ska redovisa muntligt en beskrivning av det pedagogiska nuläget av en elev, en fallbeskrivning.
  • Det är 12 punkter att följa!
Jag har suttit hela morgonen nu och varit riktigt duktig! Jag gillar att plugga när jag väl kommer igång. 120% självdisciplin!

2 Do 2 Day
  • Nu måste jag fixa till mig och ta min goda svampsoppa...
  • lektioner 11.50-13.50
  • till 15.00 ska jag samplanera med två kollegor.
  • hem och sätta på tvättmaskinen (säkert tre stycken)
  • göra god mat till Petter&Lotta och Lasse (jag ska njuta av god sparrissoppa)
  • titta på Idol med en kopp grönt te
  • krypa ner i sängen och läsa min bok Lyckan är en sällsam fågel
  • pussa på min älskling
  • zzzzzzzzzzzzzzzz...
Ha en fin onsdag! Kram till alla... Anna

ps. Jag ska nog barske mig slå till med RUT! ds.

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilken fin bild av Fyrisån. Längs den har jag promenerat otaliga gånger. Jag bodde i Uppsala innan jag flyttade till Skåne :) Det brukar vara mycket vacket längs ån på hösten när bladen får höstfärger.
Kram!

Channal sa...

Jag tycker om Uppsala fast jag bara har varit där vid två tillfällen. En liten, liten storstad! Kram Anna

Anonym sa...

Jättefint universitet! Låter som du har mycket omkring dig, men ändå trivs. Ha en härlig Onsdag! Kramar, Maria.

Habibty sa...

Det är kul att lära sig nya saker! Gränt thé dricker jag ofta på kvällen och det är så gott och välgörande på nåt vis. Kram Nina