söndag 5 december 2010

God middag och välkommen 2:a advent!

Mörkret tätnar i advent och vårt andra ljus blir tänt.

Gud bevare dem som gråter.

Låt dem le och leka åter.
hmmm... idag vaknade jag 09.58... skönt med sovmorgon och god frukost!

Ida och hennes pojkvän kommer hem till oss idag. Vi ska pyssla lite... baka pepparkakor och riktiga lussekatter... göra knäck och annat smarrigt julgodis! Det viktigaste av allt är pepparkakshuset! Men vart den ska stå i år är en fråga. Den har alltid stått på spisfläkten men i år har vi ju en annan modell på fläkten! Den får stå på en bricka... på någon fin plats! Det ska bli jättemysigt att få ha lite julstök här hemma tillsammans med mina döttrar och J & L!

Önskar dig min kära läsare en fin 2:a advent!
{collage och foton av mig}

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt fint ni har det! Ser riktigt mysigt ut med levande ljus och jag gillar ditt pynt, samt tapeten (Josef Frank är det nog va?). Ha nu en riktigt fin andra advent. Kramar, Maria.

Anneli Stålberg sa...

Önskar detsamma för dig!
Kram!

Channal sa...

Tack Maria! Ja det är en fondvägg av J.F från Svenskt Tenn. Älskar den tapeten! Kramar