tisdag 7 december 2010

Hund eller katt?

Jag har alltid varit en katt-tjej... har suktat efter en blålila sammetsboll, en British Blue med klotrunda gula ögon! Men min Lotta är allergisk mot katter och hundar har jag alltid haft respekt för... stora hundar har jag aldrig riktigt gillat. Nej, jag är lite rädd för vissa hundar. Men söta gulliga småhundar tycker jag om... som Idas Teddy, han är helmysig! När jag mötte Teddy ändrades min syn på hundar. Min dröm idag är att ha en King Charles Spaniel... de är ju så söta!

3 kommentarer:

Sahra sa...

Jag är definitivt kattmänniska. Har haft många hundar i familjen när jag bodde hemma. Mamma har en liten Alice, en chevalier king charles idag. Men jag är inte överdrivet förtjust i den eller några andra hundar. Avskyr när de ska skutta och viftar på svansen och slickar. Avskyr. Trots mössen, jag älskar katter. Våra två syskon, Zelda och Gustav, är skönast på jorden. Så mysigt att ha två stycken. Kram/S

Johanna sa...

Ja jag tycker du och pappa ska skaffa en liten hund, oh vad mysigt :) Jag ar da hundmanniska, katter ar lite for opalitliga for min smak, en katt som attakerar mig ar typ min enda aterkommande mardrom... Fast jag skaffar inte hund sjalv, inte an i alla fall, men kanske nagon gang :) kramar

Channal sa...

Mysigt med både katt o hund tycker jag :) Det sämsta med hund är att man blir så låst! Men om man har en liten söt en då slåss alla om att ställa upp o hjälpa till med vovven :) så om några år kanske! Kramar