torsdag 30 december 2010

Resumé MMX

2010 började på en fredag och jag kände att 2010 skulle bli ett bra år... och det blev verkligen ett härligt år för mig! Hoppas att ditt år har varit lika fint som mitt!

Men en låååång vinter har vi haft som började redan dec-09. Det var kallt och snöigt fram till mars och redan i november kom vintern tillbaks med råge! Och den bara fortsätter! Jag Njöt av vår rekordvarma sommar med tropiska nätter... den kan jag leva på länge!

Kylig och kall januari!



Långpromenader på frusen Bråvik... rekordkall vinter i februari!



Mamma firades på sin 85 årsdag...
den 17 mars 1925 kom världens bästa till världen!



Nytt fräscht kök i april!



Mannen och jag på en romantisk tripp till Rom, Italien i maj!



Lotta och jag har en mysig mor- dottersemester på Kreta, Grekland i juni!



Underbar varm och skön sommar i skärgården och på Österlen +30 i juli!




Vi hade en vacker och skön höst i september!


I N.Y
Mannen och jag hade fantastiska höstdagar i New York, oktober!



Extremt tidig kall och vit vinter redan i november!


December i vinterskrud... rönnbär med snömössor!



Gott Nytt 2011 och KRAM till alla... Anna
{alla foton av mig}
Resumé MMX...
Härligt vinter-OS för Sverige • Julian Assange Wikileaks • Dödligt BP-spill i Mexikanska golfen • Ett liv under jorden, gruvolyckan i Chile • Masskatastrof på Haiti • Häftigast på bio var Alice i underlandet i 3D • Ruggigaste biofilmen var Shutter island • Mest romantiska på bio var Bright Star • Den rolgaste biofilmen var Du ska möta en lång mörk främling • Mörkaste biofilmen var Vägen • Så mycket bättre på TV • Rekordras för Sossarna • Extremt väder; värme- snö- och köldrekord • Självmordsbombare mitt i julrushen på Drottninggatan i Stockholm • Bröllopsfeber VictoriaDaniel • iPhone4! • Solsidan! • Roligaste boken; 100åringen som klev ut genom fönstret och försvann • Norrköping basket tar SM-guld! • Eyjafjallajökull • IFK Norrköping i Allsvenskan • Maria Montazami kan jag bara älska! Citat:
  • ‎"Tofsarna bara hänger ner och smälter in!"
  • "Bebisen är beräknad att komma om tre veckor, men plötsligt händer det oväntade. Vattnet gick sönder"
  • "det här vattnet är fantastiskt... slutet på marken, jag älskar det!"

2 kommentarer:

Sahra sa...

Missa inte! Den engelske patienten ikväll på femman. Har en känsla av att du gillar den filmen. Det gär jag och oftast har vi ju samma filmsmak. Kram/S

Channal sa...

Den har mannen och jag redan planerat in! Hihi lite lustigt för vi pratade just om den och så är du snäll och påminner mig om den! Söt du är! Ja, vi har samma filmsmak! KRAM