onsdag 26 januari 2011

Mary J Blige + Nina Simone = SANT!

Nina Simone upptäckte jag på 80-talet med hennes animerade video i lera "My Baby Just Cares For Me". När jag hörde den för första gången fick jag samma känsla som när jag hörde Melody Gardot och Amy Winehous, inte ofta jag får uppleva det... så jag sprang och köpte Nina Simones Lp-skiva direkt! Nu har jag en CD, Best of med Nina!

Mary J Blige upptäckte jag strax efter min skilsmässa 2003... starka sånger som gick rakt in i hjärtat och i maggropen! Jag älskar hennes tunga gung och djupa klara disco, soulstämma. Idag har jag tre CD med Mary.

När jag fick höra att Mary J Blige ska spela Nina Simone på film tänkte jag bara wow vad häftigt, och det måste bara bli så bra! Längtar!

dagens soundtracks...


Kram till alla... Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Anna! Hoppas du inte får vinterkräksjukan. Det är vidrigt. Vi ligger här hemma sjuka allihop, dock med vanlig feber. Jag gillar också Mary J Blige och hennes starka röst och levnadsöde. Hon är en stor inspiration. Kramar, Maria.