måndag 28 februari 2011

Nästan en vanlig måndag...

Imorgon börjar jag jobba efter ett skönt sportlov! I morse skjutsade mannen in mig till stan, till min Ida. Det var så mysigt att få hälsa på henne i nya lägenheten, verkligen en jättefin lägenhet har de fått. De kommer att få det så hemtrevligt när allt blir färdigt! Vi åt frukost tillsammans och satt o pratade i två timmar... sedan åkte jag hem (hämtade hem bilen som de har lånat i veckan). Annars har jag pluggat och gjort lite ditt o datt. Nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem så vi får äta! Men min älskling har blivit inlåst, stackaren! Nu sitter han och väntar på att någon ska komma och släppa ut honom! Helknasigt! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...
Vy från mitt sovrumsfönster och maten den puttrar på spisen i köket,
stora köttbullar i svampsås med kokt potatis, lingon och sallad!
Solnedgång från sovrummet...

...och jag har packat upp alla godsaker från Linas matkasse som kom idag!
Du ska ha en fin kväll!

Inga kommentarer: