fredag 29 april 2011

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Jag trivs med att jag är just jag!
Gomorron alla pigga! Idag är det finfredag på jobbet... alla fröknar i kjol eller klänning och magistrarna i skjorta och slips! Jag har haft kaffevecka den här veckan så idag bjuder jag på två hembakade polyné-tårtor... de gör alltid succé!

Var så god här är receptet... blir fint till Valborg!
Mördegen som man klär pajformen med samt garneringen.
200 g. smör
1 dl. socker
3 dl. mjöl
2 tsk. bakpulver
Fyllningen:
2 ägg och 2 dl.socker vispas vitt och poröst.
Lägg i 200 g. sötmandel som ska vara skålllad och mald
samt 50 g. svalnat smält smör.
200 grader i 25-30 min.(känn med en sticka) nedre delen i ugnen.

Har du börjat få lite Valborgskänslor ? Vad ska du hitta på? Hemma hos oss blir det en lugn Valborg, mannen har jour hela helgen. Blir en promenad för att se elden här hemma, lite god mat och TV skulle jag tro! Det ska bli fint väder och det gillar vi, eller hur? Önskar Dig min kära läsare en finfin Valborg!
Det blev den supermjuka perfekta lärarinneklänningen från Bondelid idag... *smile*

2 kommentarer:

Kakaobönan sa...

Lika fin som alltid!
Svärmor bjöd på en kaka på påskafton som var gudomlig. Tror nästan det var denna som du bjuder på här. Måste testa för den var sagolikt god! Förstår den/du gör succé.
Min kusin med familj som bor i Hälsningland kommer och ska vara hos oss i helgen. Det blir nog ganska lugnt men ska bli mysigt.
Trevlig helg! // Kramar

Channal sa...

Ja den var sagolik god så gör den! Det är min mammas gamla recept, säkert samma som din svärmors! Mysig Kram Anna