fredag 8 april 2011

Mina gamla klippdockor och bokmärken

Två stora chokladaskar med bokmärken... bokmärksfällan är gjord av mitt första räknehäfte... Anna 1d står det på den rosa boken... fina prydliga siffror... och tänk att det ligger kvar gamla bokmärken i gömmorna! Minns att jag samlade på bebis-huvuden =)
Familjen von Trapp, ursöta klippdockor i 60-talsflick-kläder... egenritade klippdockor med rödrävspäls och mycket annat tjusigt! Jag blir nostalgiskt... jag har alltid ritat ögon, munnar och modedockor så länge jag kan minnas! Jag kunde sitta och rita hela dagarna! Kul att så mycket är sparat... hade glömt bort dem... finns hur många klippdockor som helst i mina gamla chokladaskar! Även mina Barbiedockor och frimärksalbum har också dykt upp... kul, Kul, KUL!

K
R
A
M

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Jag blir också alldeles nostalgisk. Sådan bokmärksböcker gjorde jag också. Av skriv/räkneböcker. Vi bytte bokmärken med varandra på nåt sätt. Kommer inte riktigt ihåg reglerna.

Kram

Channal sa...

Reglerna minns jag! Kamraten stoppade i ett bokmärke i boken och den sidan öppnades och sedan fick kompisen välja sida! Ibland var det tomt i en ficka, men oftast var det ett bokmärke i och då bytte man dem med varandra. Var det ett jag gillade la jag i ett annat och behöll det nya, eller så lade man i den istället. Det var som en liten överraskning, som lotteri! Kul o spännande!

Kram