måndag 30 maj 2011

Hej kära dagbok... fredagen!

Fredagen blev som ett värsta röjarparty! hmmmmm... hur jag mådde på lördagen vill du inte veta! Jag skäms... SKÄMS! Jag måste tänka på att jag inte är 25 år längre! Men vad kul vi hade det i all enkelhet! Tänker inte ta en droppe förrän midsommarafton!
Först blev det en liten GT på fredagskvällen... är svag för den safirblå flaskan! Visst är den vacker? Ett tips, jag fryser skurna citronklyftor som jag lägger i drinken. Både citron o is på en och samma gång!
Efter fredagsdrinken blev det en fräsch Västkustsallad... så gott till mitt ABSOLUTA vita favoritvin! Jag tipsade om mitt godaste röda vin och det är det här! Men det här lite lätt mousserande vita är farligt gott! Sancerre Domaine de la Villaudière (Nästan lika gott som Bollinger champagane) oj, Oj, OJ!!
Västkustsallad
  • svalt ris blandas med fin olivolja, citronsaft och lite malen "fem pepparkorn"
  • fina små ärter
  • färska nykokta gröna sparrisar
  • delade körsbärstomater
  • stora goda musslor på burk
  • stora skalade färska räkor
  • hårdkokta ägg
  • lite babysallad
Serveras till varma baguetter med smör och en stark vällagrad ost! Hur enkelt kan det inte vara så säg? Och så GOTT!!
{foton av mig
}

2 kommentarer:

Johanna sa...

Sancerre ar mitt favoritvin ocksa! :)

Channal sa...

Det är bara så GOTT!!! Fixar en flaska när ni kommer i sommar till svenska jordgubbar! Kram♥