lördag 30 juli 2011

En vecka går fort hemma!

Jaha... då har jag varit hemma en vecka i Sverige! Veckorna går mycket, Mycket, MYCKET fortare när man är hemma! Det har varit en lugn, varm skön vecka! Vilken semester jag har haft... och den är inte slut än! Börjar faktiskt längta lite grann att komma till jobbet och studierna! Förra läsåret började jag plugga specialpedagogik i Uppsala, jag jobbade 67%. I år ska jag jobba 50% och läsa i Linköping. Uppsala är en trevlig stad men skönt att slippa de tidiga tågresorna. Har börjat titta på litteraturlistan... det ser spännande och jättekul ut! Start den 29 augusti!
Idag spelar IFK match på hemmaplan... jag stannar hemma för jag vill INTE missa "Nybyggarna" på svt1 kl. 18.15! Men mannen är iväg för att se matchen. Håller tummar och alla tår! IFK behöver en vinst! Innan han åkte iväg tog vi en rask svettig entimmarspromenad med ett avslutande svalkande dopp vid bryggan! Det måste ha varit 23 grader i vattnet... det var riktigt skönt! Nästan årets bästa dopp!
Alltid lika mysigt att ha barnen hemma på besök...
Goda små snittar och rabarbersaft till förrätt...
Min Ida med Jesper och Teddy...
Mannens yngsta var hemma på besök från Rom med sin söta fickvän!
Mannen grillade maffiga entrecoteskivor... till det blev det grekiskt såklart!

Gott med blåbärspaj och glass till efterrätt... stenar från Santorini i lyktan!








{foton av mig






}

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr finns Florens bara i två utföranden. Den jag visade med lite blått i och så en mesigare som har vitt i. Svårt beslut. Hur gick det för Norrköping? Var det en besviken eller glad man som kom hem. Kram/S

Channal sa...

Norrköping vann, YES!! Lovely!

En kollega fixade till sin lilla gästtoalett. Helt i vitt med ett golv som du visade i rött, grönt och sandfärgat! Supersnyggt!

Kram Anna