tisdag 2 augusti 2011

Tupperwareparty!

Finns det Tupperwareparty fortfarande?! Kanske jag är en annan generation idag! Men jag har INTE hört min Ida gå på något sådant! På 80- 90-talet var det jättepoppis! Och jag kunde ju inte vara utan något av alla fantastiska plastprylar! Haha... snacka om att skåpen var fulla! Har gjort mig av med massor! Men jag har faktisk några riktigt bra kvar än idag!

Kanonköp helt enkelt!
  1. De stora fina plastskålarna i gult, grönt och blått! Minns att det var en värdinnegåva!
  2. Ett picknickset... en liten box med gångjärn (bra som matlåda), fyra kaffekoppar och en snipa med tättslutet lock för mjölken. Helt super!
  3. Små förvaringsburkarna med pyyys-lock!
  4. En bägare (tillbringare) för dricka med tättslutet lock används flitigt fortfarande!
  5. Det bästa köpet var i alla fall "hamburgeformaren"! Snyggare och perfektare hamburgare kan jag inte få! Den skulle jag inte kunna vara utan!
Igår gjorde jag hamburgare med riven rödlök, fetaost och sweetchili i nötfärsen. Till det egen pomme och min favorit, stuvad blomkål! Jag saltar lite och river massor av muskotnöt i redningen! Det smakade gott och vi blev proppmätta!
Idag vaknade jag pigg klockan tio... tog en lugn frukost under parasollet vid 11.00! Ska strax åka in till stan och köra ett träningspass och efter det handla lite till kylskåpet! När mannen kommer hem tar vi en rask promenad och ett kvällsdopp! Fin dag till Dig!
{foton av mig
}

4 kommentarer:

Sahra sa...

Vad gott ditt hambuegerrecept lät. Det ska provas. Göra egna hamburgare är bara bäst. Jag har två bra bunkar fr tupperware. En gigantisk för stora degar o en supersmart bunke att vispa i så det inte skvätter runt. Jag var bjuden på tupperware för kanske 3-4 år sedan. Men IOM nätshopping där allt går att få tag på på ett smidigt sätt tror jag det har gjort sin rätt. Kram/Sahra

Channal sa...

Just det, den bunken hade jag också att vispa i! Undrar vart den tog vägen?! Den var superbra!

Visst är det mycket godare att göra sina egna hamburgare, och så enkelt!

Nu ska jag ut till solen! Kram på dig o ha en bra dag!

Rosor och Pioner sa...

Några av de bra skålarna tupperware hade finns kvar men precis som du skriver så är det längesedan man hörde talas om " tupperwareparty".
Skall prova ditt hamburgerrecept. låter gott.
Ha det gott i solen
Kram susanne

Lena/isklockan sa...

Jo men det finns kvar sådana partyn än . Jag har varit på flera under 2000-talet. Har alltid varit smått galen i deras produkter men faktiskt har jag just för tillfället varit lite trött på dem.

Vilken god mat du har gjort.

Kram