torsdag 8 september 2011

Filmtips i höstmörkret!

Jag är pigg o på hugget men kan knappt röra mig! Har så J-À ont i ryggen! Tog mig knappt upp ur sängen imorse! För mkt sittande över studier o datorn kombinerat med träningsvärk o kanske jag blev kall och satt i drag på bion igår kväll!! Eze-spray o Ipren hjälper inte! Ogillar! Blir inte bättre av att vara still! Ah... ska inte gnälla, det går över! Ska få massage av mannen ikväll!
Ja, igår var vi på bio. Vi såg Woody Allens Midnatt i Paris! En mysig, rolig, galen och smart film som vi båda gillade jättemycket! Owen Wilson var Woody Allen i replikerna... bland det bästa han har gjort! Och det blev extramysigt när vi kände igen miljöerna från Paris! På de allra flesta platserna från filmen strosade mannen och jag hand i hand hösten 2009! Filmen var som en skön kyss i Luxembourgträdgården! Feel Good-film! SE DEN!

Fler filmtips i höstmörkret som värmer och berör i soffan...
  • Ninas resa - Efter Lena Einhorns succéroma som handlar om hennes mamma! En av mina absoluta favoriter, en enastående film!
  • Paris - En strålande stark film om livet och kärleken!
  • Dett regnar alltid i Provence - Charmig film med massor av prat och relationer!
  • Jag har älskat dig så länge - Ett tidigare filmtips av mig! Den såg vi på bio och har den nu på DVD. Missa inte denna franska pärla!
I morgon är det biopremiär på Jane Eyre! JIPPI!
{foto av mig o bilder via google-bildsök
}

5 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Tack för bra filmtips!=)
Hoppas ryggen blir bättre...massage är grejen!=)

Kramar
Adela

Lena/isklockan sa...

Jätte bra att få tips om filmer. De verkar vara riktigt bra.....Kram

Anneli Stålberg sa...

Midnatt i Paris, låter som en mysig film. Den ska jag se. Hoppas att du är bättre i ryggen nu.
Kram!

Vores have sa...

Tak for gode filmtips - jeg holder meget af at se dvd.
God bedring med din ryg.
Ønsker dig en god week-end.
Knus Hanne Bente ♥

Channal sa...

Hallå alla fina! Film är mysigt när hösten kommer!
Underbar helg till er alla! KRAM Anna