söndag 4 september 2011

Ny rabatt och vackra rosor♥




Nu är rabatten längst med husväggen borta... där har vi lagt stenar istället. 
Klätterrosen New Dawn finns kvar tillsammans med en Peace-ros. 
Två rabatter är även borta vid altandäcket. Istället har vi gjort en ny vid den nya altanväggen. 
Mannen murade upp gatsten och igår planterade vi vackra rosor, på 3,5 m. 
Fem stycken Mirato, en Peace och en klätterros Coral Dawn
Vi känner oss nöjda! Ska bli spännande och se nästa sommar hur det kommer att bli! 
Blir säkert jättefint! Jag har två stora rabatter på framsidan som jag ska göra i ordning i vår. 
Du kan se mina rosor här på bloggen på min högersida!

Sen älskar jag mitt örtkryddland, mina bondpioner, syrener och kaprifol! 
Vackrast kanske naturtomten är under ekarna... där är det fullt med gamla hederliga svenska ängsblommor som akvilejor, blåklockor, prästkragar och många, många fler arter.


Igår var mamma och pappa på besök. 
Vi åt en god gryta och till efterrätt blev det en nygräddad äppelkaka med vaniljsås! 
Det är så mysigt att ha dem här hemma.









Helgen ÄR underbart varm och skön... mer indiansommar vill vi ha! Eller hur?!
Njut av solen! Jag känner glädje, kärlek och frid!
En lycklig smak av livet som pågår här o nu!









{foton av mig}

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Supersnyggt med den murade kanten. Och vilka vackra rosor.

Kramar

Channal sa...

Tack, visst blev det fint! Vi är nöjda. Ska bli kul att se helheten när rosorna blommar nästa sommar! Kram Anna