måndag 24 oktober 2011

Höstmys i mörkret...

För en tid sedan var det prunkande röda pelargoner utanför dörren. Nu har höstblommor som ljung och kål i grått och lila hittat till den gamla gjutjärnskrukan tillsammans med en liten lykta. "Stafsjöurnan" med svängda hänklar och mönster med bladdekor är en gammal klenod som är svår att få tag på idag. Den stora pumpan köpte vi på höstmarknaden... nu har jag gjort den till en läskig men kul Halloween-gubbe! Det blir fort mörkt ute nu... då är det mysigt att tända upp utanför dörren. Ha det gott i höstmörkret alla fina!

{foton o collage av mig
}

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt du har gjort det! Kanske måste köpa mig en pumpa och göra en gubbe. Brukar det men iår hade jag inte tänkt det men du kanske jag måste tänka om igen...
Kram Pia

Channal sa...

Klart du ska ha en gubbe Pia! Det lyser upp i mörkret! Kram Anna