måndag 3 oktober 2011

Bästa matminne från en resa!



På Franska Rivieran ligger den lilla charmiga staden Antibes! Här kan man få Moules marinière (vinkokta musslor) t.o.m. på det minsta cafét! Då får man en hel gryta för sig själv till grillat lantbröd! En lyckad lunch... oui oui! Eller vad sägs om Bouillabaisse, Boeuf Bourgogne, Cure de file provencale mmmmmm... listan skulle kunna göras lång!





La Marmite är en liten mysig familjeägd fiskrestaurang i Antibes. Den ligger i den gamla medeltida stadskärnan med ett labyrintiskt nät av gator, gränder och torg. Så mysigt! Jag är en skaldjurs- och fiskälskande kvinna och här fick mina smaklökar en gudomligt ljuvlig kyss! Absolut mitt bästa matminne från en resa! Till efterrätt valde jag självklart en berusad citronsorbet, som serverades i fryskallt frostat glas med några centiliter vodka.




{foton och collage av mig}

Inga kommentarer: