lördag 31 december 2011

Dagarna de bara springer iväg!


Igår startade jag min dag med en mysig liten tjejbrunch på café Kuriosa 
+ lite shopping inne i stan tillsammans med mina fina barndomsvänner Annika och Mia!


Vi bestämde att göra London i vår! KUL!! I London!

Senare på kvällen skulle vi ha födelsedagskalas... så när jag kom hem från stan kämpade jag med att göra mandelkolakorgar! Höll på att få ett psykbryt! När de var färdiggräddade och jag skulle lägga dem över ett glas för att få formen som en korg gick de sönder!! Men men till slut fick jag ihop ett gäng! De blev INTE som jag hade planerat men efterrätten blev godkänd i alla fall! Så är det när man ska göra sig till =) Till kolakorgarnade hade vi vaniljglass med färska hallon och jordgubbar!
Mmmmm... det var smarrigt!
Vågar du försöka ge dig på dem?!
  • Mandelkorgar, 6-8 korgar
  • 50 g smör
  • 1/2 dl strösocker
  • 1 msk honung
  • 1 msk vetemjöl
  • 1 msk mjölk
  • 1 påse mandelspån (50g)
  • Blanda allt och låt sjuda 1-2 min.
  • Klicka ut max 3 på varje plåt eftersom de flyter ut.
  • Grädda mitt i ugnen 200 grader i 6-7 min. Passa noga!
  • Låt svalna något innan de kan lossas och lyftas över på nervända glas.
Vi firade 24 åringen med Pannier Champagne och Sprattel. Huvudrätten blev en klassiker som mannen och jag åt senast i Antibes... châteaubriant med hasselbackspotatis och egen bearnaisesås. Köttet var så gott! Senare spelade vi spelet "När då då?" pss... jag vann =) Vi avslutade den supermysiga kvällen med kaffe och Findus schwarzwaldtårta som jag garnerade med godis! Ja, jag har sagt det förr och säger det igen! Det ÄR alltid så himla roligt med alla barnen samlade!



  

 

  

{foton av mig}


3 kommentarer:

Sahra sa...

Åh så gott det ser ut. Även om det var lite pilligt förstår jag att de uppskattades. Duktiga Anna. Låter som en härlig dag. Hoppas nyårsafton blir lika nice. Kram

Channal sa...

Tack tack... en lugn skön Nyårsafton hemma hos oss! Vi ses nästa år! Kram

Rosor och Pioner sa...

Ha en fin kväll

Kram Susanne