fredag 9 december 2011

nionde luckan öppnad♥

Mörker och kyla utomhus!

Värme och kärlek inombords !
En hjälpande hand är bättre än två i fickan!
Ute ser det ut som en gammal film i svartvitt... allt Allt ALLT är grått! Vinden viner och regnet slår mot fönsterrutorna. Inne är det varmt och gott och de vita hyacinterna doftar underbart och de är så vackra tillsammans med den ståtliga amaryllisen som har slagit ut i vitt... vill absolut försöka undvika att stjälken blir lång och ranglig. Så jag har vattnat ytterst lite, bara någon gång! Idag på min namnsadag har jag fått två vykort =) Blir Glad, jätteglad! Ett från min moster och morbror i Nyköping och ett från mannen! Han skriver så gulligt... längtar! Av mina föräldrar har jag fått hela säsong 1 av Downton Abbey... lycka! Men ikväll blir det ingen dvd utan decembermörkret behöver livas upp med en liten mysig glöggfest!
Middleaged teacher´s Wardrobe Diary
  • Hunky Dory-blus i fodrad rosa bomullsvoile... tulpanärmar med stråveck och även stråveck mitt fram med många fina små knappar.
  • Rak jeanskjol - Esprit
  • Jeansblå strumpbyxor - Twilfit
  • Svarta skinnstövlar - Esprit
{dagens foton av mig
}

Inga kommentarer: