tisdag 24 april 2012

Kryssningens andra dag och hemfärd!

 Upp med rullgardinen i vår hytt... mmmmm... gomorron Ålands hav!
 Efter frukosten satte vi oss högst upp på våning tio i loungen vid fören och tittade på regn, Regn, REGN och båtar! Det var en livlig trafik av stora färjor! Fram och tillbaka! Skärgården påminde mycket om Bråviken. Smalt och öar med tallskog och stugor! Det var lite synd att vi inte kunde sitta ute på däck och sola!
Men en del de trotsade kylan och satt ute och bubblade i regnet!
 
 Självklart blev det lite taxfree-shopping! Det gillar jag!
  
 Vi köpte två flaskor av Per Morbergs röda vin som är precis nyutkommet! 
Topp 5 Dam, etta var Escadas sommardofter, köpte den orangea till Ida och den rosa till Lotta! 
Tvåa var Ralph Laurents nya polodofter för damer, jag blev väldigt förtjust i den gula.
 Sen blev det lite godis och ett armband och en matchande ring till mig från Pilgrim!
 Läcker glashiss med vackra vyer...
Utanför Birka Cruise Paradise njöt jag av vacker skärgård i regn!
Inomhus var det Palmer, bubbel och bad!
 
Vi var med på en rolig Musik Quiz. De var så himla duktiga som sjöng och höll i det hela! Sen var det lite karaoke... kul att titta på men INTE vara med! Saknade SOLEN på hemfärden, men det gick absolut ingen nöd på oss! Vi hade det bra!
14.00 var vi hungriga igen... då åt vi av en stor skärgårdsbuffé! Blev proppmätta!
 
Efter den dignande buffén gick vi ner till vår hytt och tog en liten siesta! 
Så skönt... mannen väckte mig när vi var framme vid slussen 16.00!
Ingen dålig vy att vakna upp till... I ♥ Stockholm
Hoppas solen skiner på dig var du än befinner dig!

(foton av mig)

10 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Men oj så mysigt ni ser ut att ha haft det!
När jag var liten ( ja, fr 12-13 års åldern) så hyrde mina föräldrar en stuga på en ö i Ålandsskärgård. Vackert låg den,precis vid havet.
Men hur roligt är det i den åldern att så fort det var några dagars extra ledighet åka till Åland och sitta med föräldrarna och lillasyster i en enslig stuga! Av den anledning har jag ju åkt så väldigt mycket Ålandsbåt så nu bara vägrar jag. Tycker att det är alldeles avskyvärt tråkigt. Har konstant vägrat när goda vänner velat ha oss med på Åland, eller Finlandskryssning.
MEN, nu har du fått mig att tänka om! Ser ju hur mysigt ut som helst!
Ja, det är aldrig för sent att ändra sig.
Har inget berättat för maken ännu, men, en Ålandskryssning till våren vore nog inte så dumt!

Tack snälla du som skrivit om vår tävling i din blogg! Jättegulligt av dig!

Kramar Anncathrine

Channal sa...

Åland är vackert! Har varit där på semester en gång! Tyvärr har väl kryssningarna lite dåligt rykte! Men jag måste säga att vi är supernöjda och maten var så GOD! Flera dansgolv, underhållning och Taxfree! Men det skulle ha varit perfekt om vi hade kunnat njuta av solen på däck! Åk i vår när solen skiner! Kram!

Charlie sa ... sa...

Ja jag måste säga det igen: så trevligt det ser ut!! Perfekt miniresa. Romantiskt rakt igenom!

Jag blir jättesugen!


KRamar

dianasdrommar sa...

Härligt ni har det :) kramis Diana

Channal sa...

Absolut en mysig minisemester! Hade det varit sol på söndagen så hade det varit perfekt! En kul grej att ha gjort! Kram!

Channal sa...

En härlig 24-timmarsvistelse! Kul att bara sitta med en drink o titta på alla människor också! Kram!

Kakaobönan sa...

Vi åker faktiskt minst en gång per år på 24-timmars kryssning. God mat, underhållning, shopping. Man får liksom hela paketet i ett. Åker man på sommaren och har tur med vädret så kan vi sitta hela dagen på soldäcket och bara njuta. Stockholms Skärgård är så fantastiskt vacker!
Till sommaren blir det Birkas 2-dygnsresa till Visby. Svärfar fyller 75 så de har bjudit med oss allihopa. Då har vi en dag i mysiga Visby också!
Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig resa!
Kram

Channal sa...

Åh så kul Pia! En perfekt tripp med familjen för er! Vi hade det verkligen toppenkul på Birka med så GOD mat! Vi läste om deras små minikryssningar till Visby bl.a! Vi blev sugna på det! Får se vad som händer i sommar! Kram!!

Annika sa...

UNDERBARA Bilder!
Jadu, Mariehamns inlopp är smalt, och tänk alla båtar som ska in där. Varje dag. Den ena större än den andra.
De där kryssningarna man tar hemma över Östersjön till Åland och Finland är INTE dumma. UNDERBART!
Tycker ibland att de kryssningarna har lite för dåligt rykte, för de är ju verkligen JÄTTEROLIGA och fina båtar är det. OCH GOD MAT!!!
Kram!!!

Channal sa...

Tycker att det är kul med alla olika sorters människor som åker 24-timmarskryssning! Det var städat och supertrevligt! Verkligen Jätteroligt, God mat och Fina båtar! Kram!