tisdag 22 maj 2012

En hel del tv idag!

Kl.11.00 kommer gästerna... 12.00 startar ceremonin! 
Idag är det söta lilla prinsessans dopdag!
Estelle Silvia Ewa Mary

Kl.21.00 är det den första delfinalen i Melodifestivalen! Tycker att vi svenskar bevisar vår antijante när det gäller stora internationella tävlingar! Vi tror alltid att vi ska vinna! Men visst kommer vi att vinna ikväll med Loreen? De ryska babushkorna är jättesöta och charmiga, jag blir glad av att se dem! Men låten, Hallå! Det för dagis!!! Är det en seriös tävling eller inte! Det var samma sak när Curt Ohlsson blev kvar i Let´s Dance fast han inte kunde dansa! Det blir bara lyteskomik och det ÄR INTE KUL! Då kan ju jag få ställa upp på 110 m häck i OS i London i sommar! Minns ni den engelske backhopparen på 80/90-talet? Hahaha... tur att vi inte tar allt på stort allvar!
I have a dream! Carpe Diem!
dagens soundtracks...

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Go Loreen!!

Och nu ska jag se om jag kan se svt live. Tack för påminnelsen!

Kram

Annika sa...

HAHA, sant...då det kommer till mello och sport tror sve alltid att de vinner.
Men jag hejar på Loreen!
Det där med prinsessdopet lyckas jag glömma hela tiden. Vi får'la se när jag tar mig tid att titta...
Tur att svts program ligger kvar ett tag.

Kram!

Channal sa...

Håller tummarna för Loreen ikväll! Dopet var väldigt enkelt och vackert! En jättesöt liten prinsessa! Kram!

Channal sa...

Visst är det märkligt! Mello fotbolls EM och annat så är saken alltid biff!! Men den här gången tror jag på Sverige!!! Kram!

Rosor och Pioner sa...

Ja vem minns inte Ernie the Eagle ( var det inte så han kallades), hoppade hellre än bra. Gillar den inställningen ...att tro att man är störst, bäst och vackrast och visst tusan kommer Loreen att vinna, finns inget bidrag bättre än Sveriges ;-)

Stooooor kram

Channal sa...

Haha just det Ernie The Eagle! Klart Loreen vinner!! Kramar!

Anneli Stålberg sa...

Det är mysigt med dop och spännande med melodifestival. Jag hejar verkligen på Loreen, hon är så bra och jag tror verkligen att vi kan vinna i år. Kram!

Channal sa...

Verkligen mysigt med dop! T.o.m mannen sa att han nästan blev royalist när han såg dopet!!! Jag gillade Dannys bidrag Amazing, men självklart vinner Loreen! Bidragen ikväll var pinsamt dåliga! Ett fåtal var ok! Kramar!