tisdag 21 augusti 2012

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Nu har läsåret 12/13 kommit igång... men i ett helt annat tempo än tidigare år för mig! 
SÅ Skönt att kunna dra ner på tiden... jobbar tisdag till torsdag! 
På skolan arbetar vi alla för fullt med att implementera den nya läroplanen! 
Ja, och de nya betygen A-E sätts till jul! 
Lärarnas löneförhandlingarna har inte kommit till ett avslut ännu... 
Borde bli 10.000:- mer i månaden! Eller hur?! 
 En dagens...
  • På läpparna - CLARINS Joli Rouge Brilliant - 07 Raspberry
  • På armleden - GANT klocka i rosenguld, vitt krokoarmband och urtavla i pärlemo
  • Runt halsen - Efva Attlings fjärilar och sötvattenpärlor från VÅGA
  • På höger ringfinger - KUMKUM
  • Vit bomullsblus med fina detaljer - Part Two
  • Röda jeans - ESPRIT
  • På fötterna - vita loafers från ESPRIT
  • På Spotify - Joshua Radin och Rebecca Ferguson
Livet levs en dag i sänder och man får göra så gott man kan just idag!

(foton av mig)
dagens soundtracks...

24 kommentarer:

Sahra sa...

Inte mycket annat att göra. Att försöka leva nästa dag eller någon annan dag än just idag verkar bara krångligt. En dag i sänder, som min morfar alltid sa. Små små steg blir till stora kliv. Jag hoppas att I inte mår sämre iallafall och att du kan finna någon tröst någonstans. Naturen? Musiken? Målandet? Kram

Helenas enkla vardag sa...

Vad konstigt med det nya betygssystemet!!Tar nog ett tag att sätta sig in i! Riktigt coola bilder!
Kram Helena

Channal sa...

Precis! En dag i sänder!
I mår bättre idag... tack!

KRAM Anna

Channal sa...

Ja, det tar ett tag innan det sitter! Det är en femskala som vi hade fast med bokstäver som våra föräldrar hade! Men lite mer komplicerat =)

Bilderna är fixade i appen photorus!

KRAM Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Skön musik! Lyssnar samtidigt som jag skriver:) coola bilder och självklart 10000 i löneökning:) kram Nilla

Channal sa...

Visst är det skön musik! Tycker det är så roligt med all ny musik som kommer! Så många unga och duktiga!

Hmmm... blir väl ett par hundralappar som vanligt för oss lärare! Borde bli strejk!

KRAM Anna

Lena/isklockan sa...

Mysiga bilder. Ha det så bra som det bara går.

Kramizar

Blommiga Rutan sa...

Joshua har jag aldrig hört! Vilken vacker röst, vacker sång och fin video. Jätteroligt att höra någon som är helt "ny" , som man aldrig hört, jättefint!
Jaa, du, ni lärare är värda en riktigt hög lön! Har jobbat som lärare i ca 10 år, vansinnigt roligt MEN också vansinnigt mycket jobb! Framförallt runtomkring, eleverna är ju den roliga biten.

ha det så gott och hoppas att din dotter blir bättre och får komma hem snart

Kram Anncathrine

Channal sa...

Detsamma till dig Lena!
KRAM!

Channal sa...

Jag hittar så mkt nytt spännade på Spotify!

Älskar mitt jobb fast jag är underbetald! Vi får hålla tummarna!

Tack, tack rara du! KRAM!

dianasdrömmar sa...

Absolut 10 000 mer med tanke på det fantastiska jobb ni gör kramar i massor finaste Anna/Diana

Channal sa...

1000-Tack Diana!! Ha en fin dag!
KRAM!

Kakaobönan sa...

Full rulle och kanske både skönt,lyxigt och nödvänndigt att just nu jobba lite mindre.
Härliga bilder!
Ta hand om dig själv, I, L och så mannen också!
Kramar

Annika sa...

Men vilka coola bilder!
HUR har du gjort det där????
Har även sett att du har collage i Instagram. Hur gör man sådana??
SÅ balla bilder idag. VILL veta hur man gör :-)
Låter som om du har en bra arbetsvecka. Skönt att kunna dra ner på tiden.
Kramar!!

Channal sa...

Absolut både skönt, lyxigt och nödvändigt!

KRAMAR!

Channal sa...

Min terapi är att fota med min iPhone och sedan redigerar jag med en jätterolig gratisapp "FotoRus". Där kan du göra collage! Att bilderna blir som teckningar är en effekt som finns där som heter "paint"! Jag klickar o leker mig fram! SÅ KUL!!!

KRAM!

Anneli Stålberg sa...

Ja, nu är det verkligen igång igen. En härlig nystart och förhoppningsvis är vi fulla av ny kraft och energi. Supercoola bilder, det måste jag försöka göra också. Lycka till med löneförhandlingen.
Kramar!

Annika sa...

TACK ANNA! Båsde för ditt svar här, och på din blogg. SÅ coolt. Ska genast ladda ner!!
Kram igen!

Charlie sa ... sa...

Å så skönt att arbeta tis-tors. Det är mina drömdagar!! Det blir härligt Anna, work life balance.

Dina bilder är fab! Jag gör precis som du, leker mig fram ;). Tack ännu en gång för tipset om kameran - så roligt att fota med den. Jag har som mål att lära mig mer om fotografering den här hösten!

Stor kram!

Channal sa...

Varsågod! Såg ditt collage, Jättefint!
KRAM Anna

Channal sa...

Full rulle!!
Spännande fortsättning om vår lön!!
Kul app, testa!
KRAM Anna

Channal sa...

Anna work Life balance! Den tar jag, snyggt! Tack Lotta!

Vad kul att du gillar den fina kameran Canon G12! Vill också ha en! Att leka med kameran lär man sig bäst! Du tar så fina bilder... kan inte bli mkt bättre!

KRAM!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hej, kul att hitta hit till din härliga blogg, kram Victoria

Channal sa...

Välkommen!! KRAM!!