lördag 20 oktober 2012

En bra lördag startade med...

 Simply breakfast!

Yoghurt med en näve blåbär! Blev glad när jag tittade ner i den rosa skålen.
Vackert mönster... samma mönster och färg på en studsboll som jag hade när jag var liten!
Melodikrysset fixade jag själv eftersom jag är gräsänka denna helg!
Hmmm... V10 ringde jag mina föräldrar för jag är inte bra på operetter!
 
Idag när jag drog upp rullgardinen i sovrummet höll jag på att slå baklänges...
blev bländad av alla brandgula träd fast det regnade och var grått ute!
 
Var jag än tittade ut så stod det i brand... så vackert!
Vy från sovrummet och köket...
 
Fönstret vid trappan i hallen...
vardagsrummet...
Sen hade jag ett skönt hemmaSpa i ruggvädret!
“I'm so glad I live in a world where there are Octobers.”
L.M. Montgomery - Anne på Grönkulla.

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Fixad för kvällens teater! Hittade den här gamla Mollyklänningen i garderoben! Vackert silkigt tyg med fjärilar och blommor i grått och plommon! Den är fin i halsrigningen med sammetsband och paljettblommor... nertill i vågor med volanger! 
 Min yngsta och jag har varit på Östgötateatern. Innan var vi hembjudna till mina föräldrar, mormor o morfar på den godaste lasagnen! Efter det var det dags för musikalen Familjen Addams, se HÄR!. Den var helt suverän! Bland det bästa vi har sett! SE DEN!! Lotta och jag var helt lyriska!!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min iPhone4)
spännande barndomsminne...

26 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Låter som en strålande lördag Anna och vad roligt med musikal. Tänk att man är så gammal att man minns svartvita Familjen Addams på tv. ;)

Sköt om dig och ta med den sköna lördagskäsnlan in i söndagen. :)

Kram Lotta

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fantastiska bilder på höstfärgerna utanför dina fönster! Inte helt fel och få lite lasagne av föräldrarna! Jasså teatern var bra! Vad roligt, jag älskar att gå på teater!
Kram och godnatt!
Helena

Channal sa...

Nu är det vackert innan alla löven faller till marken. Ta med din familj och åk och se Familjen Addams! Den var så bra!

KRAM o God natt!!

Channal sa...

När den svartvita var på TV då var det riktigt kul o spännande! Kramar om lördagen o tar med den till morgondagen!

KRAM o God natt!!

Sahra sa...

Vilken fantastisk dag. Lugnt och skönt, god mat, finaste sällskapet åsså lite kultur på det. Perfekt
P&K

Channal sa...

Absolut en fantastisk dag!! Imorgon ska vi inte gå utanför dörren har Lotta o jag bestämt! En innedag! Då kommer min FURUbyrå bli VIT!
P&K!!

Anneli Stålberg sa...

Vilka underbara bilder och vilket fint citat om hösten.
Ha en riktigt härlig fortsatt helg!
Kram!

Channal sa...

TACK! Detsamma till dig Anneli!
KRAM!!

Välkommen Hem! sa...

Åh, vad kul att du rekommenderar den musikalen. Har sett affisherna på stan och blev lite sugen på att se den, så nu får det bli så, tack vare dina varma recensioner!
Hoppas din söndag blir lika fin!
Kram, Judita

Channal sa...

Klart du ska gå och se den Judita! Lovar, du kommer att få en härlig gladkväll!!
KRAM!!

Felicia sa...

Vilken mysig dag ni hade!!:) jag längtar tills imorgon har laddat kameran och tömt minnes kortet. Ha en bra söndag
KRAM!!<3

Channal sa...

Imorgon ska det bli jättekul! Matsäck, kameran och naturen! KRAMAR!!

Anonym sa...

Men gud vilken fin utsikt du hade, här är det vitt!!

Habibty sa...

Såna studsbollar hade jag med:) Teater är underbart att gå på! Precis som film..se en oväntad vänskap. Tror du kommer att gilla den. Kram!

Channal sa...

VITT?!! Menar du SNÖ?! Brrrr...
KRAM!!

Channal sa...

Den ska jag se!! Får se om jag hinner innan den slutar på SfBio! Nu Solsidan :-)
KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Låter som en riktigt härlig lördag!

Vilka underbara färger i den trädgård!

Önskar dig en skön söndagskväll
Kram Anncathrine

Freja sa...

ÄLSKAR familjen Addams, tänk att de gjort en musikal av dm! Och färgerna genom dina fönster, fantastiskt!

Channal sa...

Det har varit en bra lördag o söndag! Så skönt!
Du ska ha en fin måndag!
KRAM!!

Channal sa...

De är underbara! Ta med din familj och gå o se den! Så bra!!
KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Hej underbara du! Blir alltid så glad och varm inombords av dina inlägg....bilderna är härliga, så vackra! Vilken fin lördag och så roligt med Familjen Adams. Du och Lotta.

KRAM!!!!

Channal sa...

TACK! Hoppas du också har haft en härlig helg! Nu startar en ny vecka med många överraskningar! Fin måndag till dig... KRAM!!

Anonym sa...

En musikal som inte jag sett!! Alltid kul att gå ut på lite kul.

Pipan tipsade om en kycklinggryta. Här är hennes kommentar (som hon lämnade på fb. Nu var det ju lotten som fick avgöra vem som vann.
Jaha gryta... jag brukar göra en kyckling-gryta med wokgrönsaker och jasminris.

Fräser riven vitlök, hackad gul lök, curry och riven ingefära med kyckling. Kryddar med lite kött- och grillkrydda och tikkamasala. På med spadet från wokburken, lite mer vatten och en buljongtärning. Soya och sesamolja efter smak.

När det puttrat färdigt reder jag av med maizena och rundar av med grädde eller creme fraiche. Sist har jag i wokisarna så de blir varma.

Ha en finfin måndag! Kram

Channal sa...

Tack! Den tar vi sa polisen! På onsdag kommer barnen! Låter indiskt och det ÄR Gott!!

Finfin måndag till dig med! KRAM!!

Annika sa...

Vilken BRA lördag!!
PÅ alla sätt!!
Vad härligt att ni var så nöjda med familjen Addams.
Urkul när det blir sådär lyckat.
Kram!!

Channal sa...

Det är verkligen kul när föreställningen är så himla bra!! Superduktiga sångare, fantastisk scenografi och proffsiga cirkusartister i en härlig kompott!! KRAM!!