onsdag 31 oktober 2012

Happy Halloween!


i Reston har hållit mig i skräck hela veckan! Frankenstorm Sandy och det här med Halloween! 
När stormen drog in över Amerikas östkust hade jag det bra nere på Franska Rivieran fast jag var jätterädd och orolig för alla er där borta! Vaknade 02.00 precis när stormen var som värst och tänkte: usch hur har de det!! Men som tur var så är det över nu och alla har klarat sig, och jag o mannen är hemma! Det blev Bara 420 bilder från de fem dagarna som vi spenderade där nere i Antibes i sol och regn! Ska bli en STOR Bildbom senare!


Halloween är idag, den 31 oktober och INGET annan datum! 
Jag har tittat i gamla fotoalbum från när barnen var små. Då var det så populärt med Halloweenpartyn för barn. 
Har noll koll om det är det fortfarande. Tycker att det har tonats ner i affärerna iallafall mot hur det var för tio år sedan. Jag är galet förtjust i maskerader och karnevaler! Har gjort så många kostymer till mina döttrar! Den läskigaste från Halloween måste vara Ida som den Vita Damen och den sötaste är Lotta som Hårdrockare
En annan klassiker är Ida och hennes barndomsvän som häxor. Söta och Rara häxor...



Pumpan fixade jag innan vi åkte ner till Antibes.


Buhuuuuuu...
Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min iPhone4 )

14 kommentarer:

Sahra sa...

Är du hemma? Har ni haft det bra? Sol, värme, vin och god mat?
Kram

Channal sa...

Vi har haft det UNDERBART! Mycket vin o god mat! Kommer med en rapport senare! Redigerar 420 bilder =)
KRAMAR!!

Anonym sa...

Ser fram emot en bildbomb!
Vita Damen, hu så läskig!
Stort grattis till den fina vinsten hos Blommiga Rutan!
Du får visa sen hur den ser ut på!
Kram Pia

Charlie sa ... sa...

Sötnosar! Så där såg mina barn ut med ;)

En Halloween hade jag verkligen laddat. Med svart spagetti, ketchup, prinskors, löv, pumpor, tända ljus i trädgården....så när jag fixar som bäst så ramlar jag över en sten och tror att jag brutit foten. Det gör så ont att jag än idag kan känna smärtan. Jag tappade nästan andan. Hela kvällen låg jag på soffan och barnen fick ta över och fixa ;)

Kram finaste och Happy Halloween!

Channal sa...

JA, vad jag blev glad för vinsten! Blommiga Rutans finaste vinst skulle jag tro och jag vann =) Klart jag ska visa den på! KRAMAR!!

Channal sa...

Stackare! Den var väl inte bruten? Som tur är så brukar barnen fixa Halloween superläskigt! Svart spagetti har jag aldrig sett! Kul!! Minns prinskorvar med mandlar som naglar o ketchup som blod! Läskiga fingrar till middag! Men vi hade grönt potatismos till!

KRAM till dig med fina du!

Helenas enkla vardag sa...

Välkommen hem! Hoppas ni haft det bra! Ja det här med halloweendatum blir jag verkligen inte klok på! Ingen har varit här och ringt på iallafall. Tur var väl det eftersom jag inget godis har hemma!
Kram Helena

Hemma på Sjuan sa...

Fina bilder! Men skrämmande... Här firar vi inte Halloween alls, tror att det är mer när barnen är yngre. Kram Suss

Bara Sara sa...

Ja det är tack vare länken i din blogg jag vet att halloween är idag och ingen annan dag!! tackar för det!!

Channal sa...

Tack! Vi har haft det underbart!

Ingen har ringt på här heller, snyft! Fast lite kexchoklad har vi!

KRAM!!

Channal sa...

Nej, vi firar inte vi heller! Fast pumpan lyser utanför dörren utifall att!

KRAM!!

Channal sa...

Dålig koll jag med =) Trodde det var under helgen på en lördag. Vi får tacka amerikabloggorskorna!
KRAM!!

Annika sa...

HAHA!! TACK!!! för länk och annat.
OCH roligt om jag lärt ut ngt via min Halloweenvecka. Nu är det SLUT!! OCH nu är det ett år kvar.
Vi hade god uppslutning igår med barn.
Mkt trevligt.
KRAMAR!!!!

Channal sa...

Skönt att det slutade väl och att ni fick en riktig Halloween!! KRAMAR!!