söndag 9 december 2012

Grattis till alla Annor!

Jodå, idag fick jag en smarrig namnsdagsfrukost på sängen av mannen... och en fin blomma. Ska strax åka till mina föräldrar på middag! Vi har ett vackert väder med gnistrande snö, blå himmel och -14 grader! Men tyvärr var mannen tvungen att rycka ut för att rädda liv... han har jour. Tänker på honom!
Författartext på linnekudde i soffan... 
A Thing of Beauty is a Joy Forever
 John Keats
Är lite kär i den stora röda adventsstjärnan i vardagsrummet...
 Dagens utsikt från vardagsrumsfönstret... 
Adventsgranen ser lite ledsen ut... men den tindrar vackert om kvällen.
 Tycker om den lilla röda prisman som hänger längst ner på stjärnan...
Strålande 2:a Advent till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min iPhone4)

16 kommentarer:

Sahra sa...

Grattis på namnsdagen

Anonym sa...

Grattis finaste Anna! Härligt att bli lite bortskämd med middag.
Min man har också gett sig iväg på jobb. Själv eldar jag i kakelugnen och städar idag men snart ska jag snygga till mig lite och åka till Stockholm och gå på julkonsert med Hanna.
Kram!

Felicia sa...

Grattis på namnsdagen finaste Anna!!! hoppas du får en riktigt smarrig o mysig middag hos din mamma & pappa. Ha en fin söndag
KRAMAR!!!! <3

Lena/isklockan sa...

Fin 2:advent och grattis på Anna dagen.

Kram

Channal sa...

Tackar och niger!
KRAM!!

Channal sa...

TackTack!
Ha en jättemysig kväll med Hanna.
KRAM!!

Channal sa...

❤-TACK gulligaste finaste Felicia! Maten var god!! KRAMAR!!

Channal sa...

TACK! Kramar till dig!

Life´s Silverlining and I sa...

grattis fina Anna! och Glad advent! kram Nilla

Charlie sa ... sa...

Grattis på Annadagen!

Du har det så julfint hemma. Utsikten är magenfik! Röda julstjärnan är verkligen vacker.

Och jag förstår att ni hade det trevligt igår. Tänkte på er!

Kram!
Lotta

Channal sa...

Tackar Nilla!
KRAMAR!!

Channal sa...

TACK Lotta!
Du var med oss, vi tänkte på dig också!
KRAMAR!!

Bara Sara sa...

Grattis ANNA!!! Min mormor ringde idag och grattade mig på Anna-dagen, hon och jag heter det i andranamn och vi brukar ringa varann då. Hoppas du haft det bra i kylan!! Kram Sara

Channal sa...

Vad mysigt med mormor! Tack, grattis till dig med!!
Har haft det bra i kylan. så vackert ute nu!!
KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Grattis Anna :) och vilka underbara bilder kramar Diana

Channal sa...

Tack Diana!
KRAMAR!!