tisdag 12 februari 2013

Malene Birger Darlings...

Min 50årsoutfit är klar...
  • Läcker fodralklänning Angulina metallic lace... 
  • Över axlarna (om det blir lite kyligt i maj) denna tunna fina Robertia silk blazer 
  • På fötterna Ponne embellished pumps med paljetter, ormskinn och höga vassa klackar. 

Det här är så mycket Malene Birger det kan bli... känns så snyggt och fint!
Underbart under... silkesklänning!
Vackraste gröna smycken till det svart/vita... Design Charlotte Bonde. Se hennes fantastiska smycken HÄR! 
Min månadssten - maj - är smaragd. Spännande att läsa om smaragden HÄR! 
En inspiration... vackra Reese Witherspoon med smaragder till svart-vitt!

"Månadsstenar är en modifiering av zodiakstenarna där ädelstenarna symboliserar årets tolv månader i den gregorianska kalendern. Månadstenar är vanliga som dopgåvor i form av hängsmycken med berlocker. Inom folktron har ädelstenar tillskrivits magiska egenskaper och det förekommer föreställningar om att zodiakstenen skänker lycka åt den som bär en sten som motsvarar det stjärntecken som bäraren är född i." Källa Wikipedia

Här kan du se vilken sten som bringar dig lycka!
Swarovski-månadsstenar...

Kram till alla... Anna

By Malene Birger SpringSummer2013

7 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Wow vilka fina kläder. Kommer att passa dig perfekt . Kram

Home2tiny sa...

Såååå snyggt, tror jag smäller av. Klänningen är en pärla o skorna är grymt snygga. Du har verkligen prickat in smyckena helrätt, matchar otroligt smakfullt med outfiten. Jädrans va snygg du kommer bli. O förrästen jag läste alla 12 punkterna i inlägget före o kan hålla med om att du haft en bizy dag. Stora kramisar. Tina

Channal sa...

TACK!! Känner mig fin i stassen!
Klänningen sitter som en smäck!
KRAM!!

Channal sa...

TACK! Vad glad jag blir! Känner mig faktiskt riktigt fin!
Hahaha... du läste min gårdag... inte så intressant men BIZY!

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Supersnygg outfit! kan bara bli kvällen pangtjej. kram Nilla

Channal sa...

TACK!! Känner mig elegant i dessa Darlings! KRAM!!

Anonym sa...

Var har du hittat underklänningen? Jätte fin :)