söndag 21 april 2013

Vackra söndag...

Vilket kanonväder vi har haft i helgen. Lycklig är bara förnamnet!



De yngre grannbarnen är ute och cyklar på gatan... och de hoppar på sina studsmattor!
Igår grillade vi ute... idag tog vi en härlig premiärtur med hojen.


Det blev ett stopp och en stor glasstrut med vanilj o äpple-kanel i solskenet!
Mannen har krattat och gjort fint i trädgården... 
och jag har gjort i ordning och tagit ut pelargonerna som har övervintrat i garaget!



Dagar som dessa blir jag extrakär och glad som ett barn på julaftonsmorgonen!



Puss o Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min iPhone5 & Canon G12) 

27 kommentarer:

åse sa...

Glass med vanilj och äppel-kanel så underbart gott det låter. ha en fortsatt fin söndag

Channal sa...

Den var säkert god... glassen var mannens =) jag tog en Loka!
KRAM!!

Lena - gott för själen sa...

Vi har verkligen haft en fantastisk helg! Tänk att våren äntligen kommit!

Kram Lena

anettan sa...

Det har verkligen varit härligt. Så gott med glass, den premiären har jag inte tagit än... Kram anette

Bara Sara sa...

Ja det heter inte vårkänslor för intet. Så härligt ni haft det! Kram Sara

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ja nu kan vi inte klaga...bara att NJUTA :)
Ha en fortsatt skön söndag. Kram Pia

Anneli Stålberg sa...

Ja, man blir verkligen som ett barn. Lycka och glädje i en helt underbar blandning.
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram!

Välkommen Hem! sa...

Ååååh, och ett stop på Oscarshäll- ja då är det VÅR! Där är jag ju typ uppväxt och sprang där jämt som barn förresten, mina trakter det ;-)
Kram kram! Judita

Charlie sa ... sa...

UNDERBART!!! Vilken vårhelg Anna. Jag känner nästan är jag med på ett hörn när jag ser dina härliga bilder.

Ja, nu är det VÅR!!

KRAM fina
xo

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Anna, vilken helg vi har haft kram Diana

Channal sa...

❤Verkligen underbart❤
KRAM!!

Channal sa...

Den glassen satt fint hos mannen! Jag hoppade min ;-)
KRAM!!

Channal sa...

Vårkänslor ner i tårna! Vill dansa schottis!!
KRAM!!

Channal sa...

NJUTER!!
KRAM!!

Channal sa...

Nämen Juditha är du en Fröjd!! Visste inte att de hade en lillasyster... Ett vackert läge!

Saknar deras kanelbullar o pinocciotårta! Beställde jag ofta förr! Har haft deras "barnbarn" i skolan som är unga vuxna idag! KUL!!

KRAM!!

Channal sa...

Underbar vår som är så välkommen!

Stor KRAM!!

Channal sa...

Det var på tiden att det blev vår!!
KRAM!!

Mittgodastefinaste sa...

Äntligen blev det vår! Den där glassen såg sjukt god ut!

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt !
Tänk så njutbart det är nu när våren anländer.
Vilka fina bilder.
Kram

Ha en fin vecka ! :)

Channal sa...

Ja, äntligen!

Önskardig detsamma! KRAM!!

Channal sa...

Tack! Nu måste våren få stanna! Vill njuta hela april maj!
KRAM!!

Annika sa...

Härligt!!
OCH vilka fina bilder!
Förstår att det är kul att komma ut på vårrunda med hojen!!
Välkommen våren!!!KRAMAR!!

Helenas enkla vardag sa...

Vad mysigt att åka hoj, då kan man ju inte bli annat en lite extra kär + en solig dag gör ju inte saken sämre!
idag har vi mulet, hur det nu kan skifta så, märkligt!
Kram Helena

Channal sa...

Våren har varit efterlängtad efter denna långa vinter och dåliga sommar! Kroppen skriker efter D-vitamin, värme och ljus!!

KRAMAR!!

Home2tiny sa...

Härligt att åka hoj i det fina vädret. Både mannen o stora F har MC körkort men just nu står det bara en scooter i garaget, tyvärr för jag älskar att åka hoj..Kramisar Tina

Channal sa...

Mulet här också... men inte så kallt! Solen är bakom molnen... det vet jag!!
KRAM!!

Channal sa...

Ja, det är så mysigt att åka hoj... få glida på landsvägarna! Älskar't jag med!
KRAM!!