fredag 26 juli 2013

Känner mig bortskämd!

...och det är en härlig känsla ska jag villigt erkänna!


Vilken varm dag vi hade igår. Vinden stod stilla... det var riktigt hett!
Det var tur att Bråviken var lika varm som Medelhavet... för det blev många dopp!
Annars hade det varit olidligt i värmen... att svalka sig var ett måste.
Vi låg på badbryggan mest hela dagen... när vi gick upp vid 16.30 tyckte vi att det hade svalnat lte... 
då var det 27 grader varmt! Måste ha varit minst 29 grader mitt på dagen!



När vi kom upp till huset slocknade jag på bumsen. Värmen gjorde mig/oss helt utslagna!
En snabbdusch efter powernapen gjorde mig pigg.
Sedan fixade vi en stor grekisk sallad, tzatziki, klyftpotatis och kyckling i ugnen.
Mätt i magen och med solvarma kinder gjorde jag mig i ordning... för 20.30 var det avspark på Parken inne i stan!
  


Det är inte var dag det spelas fotbolls EM på Parken i Norrköping!
Självklart var vi där! Vilken folkfest! Det var fullt med folk och ljudnivån var lika hög som temperaturen!
Det var semifinal mellan Norge - Dammark. Det var en riktigt rolig och spännande match.

 

Det blev en EM-rysare! Ett drama av klass... 
Norge gjorde ett mål i första minuten och Danmark fick in ett mål tillslut i sista stunden av andra halvlek. 
Det var danskorna som hade bollen mest hela tiden. 
Matchen slutade 1-1 så det blev förlängning med 30 min. 
Fortfarande 1-1 efter förlängningen så kvällen avslutades sent med straffar i 21 garders värme! 
Vilken kväll!! 


 Norges målvakt Ingrid blev rena rama straffdrottningen med sina lysande räddningar! 
Det var hon som tog Norge till final mot Tyskland! Grattis till båda!!


 Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Sommarkram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)  

32 kommentarer:

anettan sa...

Vilka tjejer och vilken sommar vi har. Må gott. Kram Anette

Channal sa...

Ja, vilka tjejer! Riktigt duktiga!

KRAM!!

Annika sa...

Mmmmm...vilken FIN sommar ni har. Underbart.
Hur varmt skulle du säga att det är i vattnet i Bråviken nu?
Hoppas du njuter järnet, järnet idag också. Lovely!!
Här har vi också skönt väder, inte så varmt, ungefär som ni.
Love IT!!
Kramar!!!!

Channal sa...

Lika hett idag! Orkar inte göra mycket! Det är minst 22 grader i vattnet! Jätteskönt!

Men jag älskar't! Love IT!

KRAMAR!!

Helenas enkla vardag sa...

Det är ju bara för härligt när det är så varmt i havet. Då är det sommar på riktigt. Synd man inte kan njuta på riktigt, men jag gör så gott jag kan.
Kram Helena

Channal sa...

Hej sötaste Helena! Kan du inte njuta på riktigt! Nu blir jag orolig. Var rädd om dig! Tänk mindfullt som vi lärt oss du o jag!

StyrkeKram!!

Mittgodastefinaste sa...

Det måste ha varit jättekul att se en av EM-matcherna!

Visst är det underbart att vi haft en sån fantastisk värme!

Kram Jenny

Anneli Stålberg sa...

Det är verkligen helt underbart just nu. Hoppas att det varar länge, länge så att vi har mycket energi att leva på i höst och vinter.
Kramar!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter som en toppendag!
Matchen va ju sååå spännande, kul att se den på plats..:-)

Må så gott & trevlig helg
Kram Susanne

Channal sa...

Det var verkligen en toppenkväll! Varmt o spännande!!

KRAM!!

Channal sa...

Laddar alla celler med solenergi... hoppas på en lång varm höst också!

KRAM!!

Channal sa...

Lika varmt o skönt igår!

Så glad att jag gick på matchen! Den var spännande!!

KRAM!!

Melody and M.E sa...

Låter som du har riktiga toppendagar! Och så får jag ju lov att erkänna att jag missat att den där fotbollsmatchen
gick i Norrköping! Förstår att det var roligt att få gå på en sådan match!
Fina foton! Den grekiska salladen på den blå tallriken, den stannar i minnet och kommer
inspirera till dagens måltid här!
M.E

Channal sa...

Verkligen toppendagar! Nu får jag inte klaga på värmen... älskar't!

Det är fler matcher som har spelats här och när det var semifinal, Ja då var det ett Roligt Måste att gå dit!!

KRAM!!

Eva sa...

God morgon där :) men åh va kul att läsa för jag hade samma som du för länge sedan ;) ja DATE dom hade man i alla olika dofter men favoriten för mig var PAMELA den blå :) ja skrev nyss ett inlägg & ja jag ser fram emot vår resa å har redan börjat kolla efter en ny i feb mars :) ha en ljuvlig dag kram

Paula´s Blogg sa...

Såå fina bilder :) Härlig sommarvärme här också !
idag blir det klädtvätt o en sväng till stan...
Kram o ha en fin helg!

Channal sa...

Klart min favorit också var Pamela! Haha kul!!

Nu ska ni njuta och ha det riktigt skönt!!
Hälsa vackra Naxos!

KRAM Anna

Channal sa...

Tack! Härligt att Finland också bjuder på denna underbara sommar!

KRAM!!

Life´s Silverlining and I sa...

Fina dagar och upplevelser du har! Kramar Nilla

åse sa...

Vilken dag, med sol och bad och sen få avluta med en sådan rafflande fotbollsmatch. Härliga sommar måtte den vara länge, länge. Kram till dig .

Channal sa...

Kramar ur varenda droppe av denna varma sommar! Hoppas detsamma till dig Nilla!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, måtte den vara länge! Vi får hoppas det!!

KRAM!!

Bara Sara sa...

Men å vilket paradis - säger jag igen!! Underbart!
Och va häftigt att se den matchen i den värmen - snacka om tropisk natt!!
Kram Sara

Channal sa...

Tropisk natt och fotbolls EM! Tummen upp!!

KRAM!!

mammaxtre sa...

Ja du Anna, vilken sommar vi har. den får vi vara innerligt tacksam över.

Fina bilder!

Kramkram

Channal sa...

Underbar sommar❤ underbarast är kvällarna!

KRAM!!

eva sa...

Är dina skor från esprit? jag hade likadana då jag gifte mig :) fina ;) hoppas du får en skön söndag med värme o sol kramen ps/ vad hette hotellet på Karpathos ni bodde?

Channal sa...

Jamen det stämmer nog! Fina skor! Sommarbröllop i Grekland kanske? =)

Hotellet är absolut bäst! Underbar mor o dotter som sköter allt! Hotellet heter "Sound of the sea". Ni kommer INTE bli besvikna! LOVAR!!

KRAM!!

Min plats i solen sa...

Vilken dag Anna! :) Sol och bad (och det gäller verkligen att passa på när vattnet når medelhavstemperaturer här uppe i norr), god mat, vila och sedan härlig fotbollsfest som avslutning. Härligt! Det är sannerligen tid för njutning. :)

Kram på dig

Channal sa...

Ja, vilka dagar vi har Lotta!! Det är bara att krama ur allt det underbara och hoppas på en lika fin augusti!

KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Den här sommaren är verkligen fantastisk! Sol, sol ,sol!!!!
Helt underbart!
Förstår att det var en spännande match, roligt!

Ha det så gott i sommarvärmen
Kramar Anncathrine

Channal sa...

Den här sommaren vill vi ha i repris!!

Ibland är det kul med fotboll!

KRAM!!