onsdag 21 augusti 2013

Anna och chokladfabriken!


Idag knackade jag på dörren till den lilla lilla chokladfabriken! 
Dörren öppnades, choklad-doften och leendet av konditorn själv gjorde mig glad och nyfiken! 


Alldeles nygjorda praliner har fått smälta i min mun... OMG!! 
Det går INTE att jämföra med äcklig sötsliskig Centerrulle, Japp eller Magnumglass! 
Nej, nej... denna Fairtrade-choklad spelar i en helt annan liga. En mycket högre DIVISION! 
Det är en så stor skillnad på choklad och choklad! 
Det här är handgjorda vackra praliner med rena smaker... de är som en het kyss! 
Det pirrar i hela kroppen när de smälter inne i munnen!


Konditorn Jenny är ensam i den lilla lilla chokladfabriken. 
Pralinerna är gjorda på plats efter egenkomponerade recept som inspirerats efter många års erfarenhet på bland annat NK och Operakällaren samt av chokladstudier i både Sverige och Frankrike!
Så hamnade hon här i en liten liten chokladfabrik nära mig! Kan ju inte vara bättre!


 Så här hemma hos mig just nu doftar det choklad och rosa liljor.
Vilken doftkombo, mörk choklad och rosa lilja. Den parfymen skulle jag gärna bära på fest!


 Jag är egentligen ingen chokladfantast... det har jag aldrig varit! Har alltid tyckt att det är för sött.
Men jag får ge mig! Jag har hittat en ny passion... och det är riktigt fina chokladpraliner! 
Jag fick en fin ask i lördags med choklad från Sigtuna... Sahra har satt mig i fördärvet! 
Nu MÅSTE jag komma igång på Friskis & Svettis, det här går inte längre! 

Chokladpuss till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min iPhone5) 

22 kommentarer:

Sahra sa...

Också fair-trade choklad. Haha. Mörk choklad är nyttigt. Det vet väl alla
Kram

Channal sa...

Mörk choklad är jättenyttigt❤

KRAM!!

Välkommen Hem! sa...

Nä?? Lägg av!? Finns det en chokladfabrik i Kolmården? Jisses vad kul, då måste den även få ett besök av mig!
Toppentips! Och maken kommer bli så glad så jag ser framför mig när han hjular, haha!
Kram kram, goa Anna!
Judita

Channal sa...

Chokladen med chili får säkert din man att slå VOLTER!! Åk dit!!

KRAM!!

Annika sa...

Så sugen jag blir på att hälsa på dig! ;) Antar att det är alldelens för långt bort så jag får sitta här och dregla över dina fina bilder istället. Ät en chokladbit för mig också. Kram

Channal sa...

Haha det blev lite för många idag! Tur att mannen kom hem o åt upp några också.

KRAM!!

Home2tiny sa...

Jag som älskar mörk choklad, har precis smällt i mig den sista tryffeln jag gjorde igår, men den går ju inte att jämföra med dina lyxpraliner. Njuuut vännen, träna kan du göra en annan dag. Kramisar Tina

Anonym sa...

Va! Jag som är chokladtokig. Var någonstans ligger denna butik.
Kram mamma c

Channal sa...

Haha jag måste komma igång och börja träna! Ska fixa det nästa vecka!

KRAM!!

Channal sa...

Kolmårdens gamla stationshus mittemot Coop. En riktig liten skatt!

KRAM!!

anettan sa...

Jag älskar mörk choklad. Visst är det lyxigt med praliner och gott men det går lika men " vanlig Marabou". Kram Anette

mammaxtre sa...

Choklad, så gott!

Kram

Charlie sa ... sa...

Kramar från en chokladpralinsälskare som blev helt förälskad i den här lilla chokladfabriken! Så fint, så läckert det ser ut. Kan tänka mig att det smakar gott. Vad härligt att det så nära Anna!!

KRAM <3

Channal sa...

Dessa praliner är livsfarliga! De kysser smaklökarna! Marabou är för söt med bara en ruta! Men min yngsta är galen i Marabou chokladkaka.

KRAM!!

Channal sa...

Jo, jag har kommit på det... och nyttigt är det också!

KRAM!!

Channal sa...

Så himla kul o mysigt att våga satsa och starta eget i detta lilla stationshus! Istället för att köpa en blomma när vi går bort kommer jag köpa dessa chokladpraliner❤

KRAM!!

Husbilen Tuzzen sa...

Å chokladpraliner som är såååå gott. Vilken lyx att ha en fabrik så nära sig.

Ang. min port så får du gärna använda den till dina elever i skolan. Dela gärna med dig av några tankar från eleverna i så fall. Om du inte vill skriva det här kan du maila mig på vilrummet@gmail.com.

Kram Helén

Channal sa...

Ja, vad kul! Sparar bilderna... kan bli hur spännande som helst!

KRAM!!

Anonym sa...

Gudomligt gott Anna! Tänk att även du insett att choklad är livet!
Puss & Kram

Anonym sa...

Såg hos Annika Teens att du varit med i Tara.
Ett blogginlägg om det kanske... med bilder!
Vore så kul att se!
Kram

Channal sa...

Ja, dessa är livet!! De med chili är HOT MAMA!

Puss & Kram

Channal sa...

Hahaha... ett roligt minne, en kul grej under mitt singelår =)

Har sparat tidningarna...

Tänk, då var jag bara 42 o 43 år! Unga tjejen ju!
Känns lite B att visa det... men varför inte!! Bort med Jante!!

KRAM!!