söndag 20 oktober 2013

S som i...

Sällskap


Söta Söderköping

Det var här filmen om Madicken spelades in... här i ån slängde hon i sin galosch och skyllde på Rickard.



Igår hade jag bästa sällskapet med min barndomsvän Annika! En skön lördagspromenad i den söta lilla staden.
En mysig fika på Farmors café vid Göta kanal! Bärpaj med vispad grädde och en god kopp kaffe i söt kopp.


Lite blomstershopping blev det också... och en hel del fotografering!


Mysigt att få gå och flanera bland de trånga små gränderna... men vinden den är riktigt kylig nu.


Snart är alla de vackra löven jord och grenarna kala... men än kan vi njuta av höstprakten!


-Tack Annika för en mysig lördagsförmiddag i söta Söderköping!



 Gårdagen blev en heldag med sällskap!  
När jag kom hem från Söderköping vid tretiden var det bara att ladda om till nästa tjejträff!


Redan klockan 17.00 träffade jag mina fina kollegor hemma hos Anna2.
Hon hade fixat en jättegod pastarätt med kyckling... och vi åt, drack och pratade tills klockan blev 23.00. 
Ja, jag somnade gott med ett leende på läpparna.


Du ska ha en skön söndag min kära läsare!

Du vet väl att jag skänker en krona för varje kommentar till Rosa Bandet!
HÄR kan du se fler som är med i kampanjen!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)

22 kommentarer:

Sahra sa...

Var nära att stanna i Söderköping på väg hem igår. Istället åkte vi på 2800 i fortkörningsböter och surade hela vägen hem. Kram raring

Helenas enkla vardag sa...

Har bara ätit glass i Söderköping när vi varit on the road, men det verkar ju vara en jättesöt stad.
Kul med dubbeldate.
Kram Helena

Channal sa...

Då hade vi nog stött på varandra!

Hoppas du gillade Lasse på Cloetta iallafall! Inga roliga pengar!!

KRAM rara du!!

Channal sa...

Jättemysig stad! Där skulle jag kunna tänka mig att bo.

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Söderköping! Så helt fantastiskt det ser ut. Dit måste jag åka! Blir kär bara av dina bilder.

Och tjejträff....finns det något bättre ;) LOVE it.

KRAMAR och ha en skön söndag <3

Channal sa...

Söderköping är jättemysig! Och tjejträff hela dagen var jättekul!!

KRAM!!

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet och pratstunden i gulliga grannstaden! Det fångade du bra i dina bilder! Ha en fin vecka! Kram Annika

Channal sa...

TACK finaste vännen! Längtar till vi ses igen! Party party =)

KRAM!!

Linda sa...

vad mysig staden ser ut, så fina bilder!

Channal sa...

Tack!! Jättemysig är den!

KRAM!!

Anonym sa...

Åker genom Söderköping minst en gång per år men har aldrig stannat. Inte ens för att köpa glass...
Mysigt med sällskap man trivs i. Som jag i ditt!
Hoppas du har en skön söndagkväll!
Kram Pia

Home2tiny sa...

Har aldrig varit i Söderköping men efter ha sett dina fina bilder åker den upp på att besöka listan...Underbart med tjejkväll, går själv med ett leende på läpparna idag efter min tjejträff igår kväll. Kramisar Tina

Blommiga Rutan sa...

Söderköping är verkligen en riktigt fin stad! Vi var där förra sommaren, gick faktiskt en "Madickenvandring!
Jätteroligt! Fotade lite men blogginlägget blev aldrig av, tyvärr.

Vilken heldag du! Mysigt med goda vänner och goda arbetskamrater!

Kramar
Anncathrine

Vitae stilo sa...

Ja Söderköping är ju så vackert! Brukar åka dit på sommaren och äta glass på Smultronstället....Fantastiskt!

Härliga bilder!

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Channal sa...

Och jag i ditt!

Nästa gång du åker igenom Söderköping träffas vi och köper glass!!

KRAM!!

Channal sa...

Det är en charmig liten stad! Väl värt ett besök om du har vägen förbi!

KRAM!!

Channal sa...

Vad kul att du har varit där!
Söderköping har en liten speciell plats hos mig!

KRAM!!

Channal sa...

Smultronstället är ett måste varje sommar ända sedan mina flickor var små!

KRAM!!

Annika sa...

SÅ himla gullig STAD!!!
Jättefina bilder.
kramar!

Channal sa...

Tack! En riktig liten Madickenstad!

KRAM!!

Cathrine ab imo pectore sa...

En av världens finaste små städer!! Så underbart att ha nära dit. Vi åker varje sommar och njuter av glass, vackra små gator och mysiga matställen!
Kram!

Channal sa...

Visst är den gullig! Smultronstället är en sommarfavorit!

KRAM!!