måndag 2 december 2013

decembersol...

Är trött som ett helt ålderdomshem...


Lutar mig tillbaks och njuter av julrosen och solen... det går vita gäss på Bråviken... december är här!
Glöggen och pepparkakornas tid... pyssel och stök, tända ljus och doft av hyacinter.


Timmarna när solen är framme är som en skön omfamning!
Idag har jag haft en trevlig stund hemma hos en kollega... tog även en liten sväng på stan.
Julruschen är i full gång... lysande granar och stjärnor... det är vackert på stan nu!


Du ska ha en skön kväll min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)

10 kommentarer:

anettan sa...

En härlig tid.... Skulle kunna vara ledig hela december....kanske någon gång i framtiden haha. Kram Anette

Jenny sa...

Ja, riktigt härlig tid! Myspys!
Ha en fin fortsättning på veckan, kram Jenny

Anneli Stålberg sa...

Solen är verkligen en välkommen gäst just nu. Man behöver allt ljus man kan få tag på.
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram!

Mamma C sa...

Önskar dig en ny och skön vecka.
Kram Mamma C

Channal sa...

Haha! Ja, om sådär 15 år :-) som en glad pensionär!

KRAM!!

Channal sa...

Underbar tid om det bara fanns mer ork! Men jag gör lite i taget.

KRAM!!

Channal sa...

Solen är underbar men idag lyser den med sin frånvaro! Kanske jag skulle behöva lite D-vitamin!

KRAM!!

Annika sa...

OCH dina foton är så fina, och det är din text också!
Ha en finfin tisdag.
Stor kram!!

Channal sa...

Detsamma till dig!!

KRAM!!

Channal sa...

TACK fina du!

Detsamma till dig! KRAM!!