söndag 26 januari 2014

Sköna söndag...

Hej min kära läsare... hoppas du har det gott i vinterkylan! Här det lugnt och skönt...


Vinterstudion är på TV'n hela dagen. 
Jag njuter av bästa lektyren... Jane Austen, Femina och Lantliv till en slät kopp kaffe.
Primulan andas vår och det doftar gott från köket av indisk kyckling mangoraja.


En skön iskall solig långpromenad piggade upp både mannen och mig tidigare idag.
Nu bränner kinderna och de är rosiga och röda... inget Chanel-rouge behövs!


Skönt med sol och frisk luft... och det är härligt med lagom mycket snö.
Det är stor skillnad på ljuset ute nu... riktigt underbart att dagarna bara blir längre och längre!


Den här stora vackra buketten kom mannen hem med i fredag... det är kärlek






Att bara få lalla omkring och småpyssla hemma i mitt gula hus utan att ha bråttom...
och att kunna sitta och tomglo och filosofera det är sköna söndag för mig.


Må solen lysa på dig var du än är!

Varm kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig med min Canon G12 )

31 kommentarer:

Sahra sa...

Så ser mina dagar sällan ut. Träning träning träning. Ungar huller om buller och här o där. Idag shopping o planering inför mannens födelsedag. Vill också bara sitta och tomglo
Kram

Channal sa...

Din tid kommer Sahra! Snart är barnen utflugna. Tiden går så fort! Vi får njuta av vårt "här och nu"!

Önskar jag hade självdisciplinen att träna som du. KRAM!!

Home2tiny sa...

Vilken tokfin dag du haft, här har jag inte sett solen sen Hedenhös känns det som. Grått, kallt o snöflingor som sakta singlar ner har gjort att det varit riktigt skönt att ligga nerbäddad o inte göra ett jota. Älskar dina bilder blir båda glad o piggare av att kika på dem. Kramisar Tina

Channal sa...

TACK! Ja, här har solen skinit hela dagen med blå himmel. Skönt med slappardagar Tina. Inte behöva göra ett jota!

KRAM!!

Ninelin sa...

Vore toppen med medvind ;-)

Vackra bilder du bjuder på.

Har fortsatt fira i dag. Fyller i morgon, då smäller det ;-)

Kram N

Channal sa...

Absolut vind i håret!

Härligt med fest i dagarna tre! Så kul att fylla 50! Det är lite mäktigt.

KRAM!!

Dagar av lycka sa...

Låter som en alldeles fantastisk söndag. Här har solen knappt visat sig sedan långt innan jul... Inte jättekul att sticka näsan utanför dörren då ;)

Kram Anna

Channal sa...

Sköna söndag och det är underbart när solen skiner! Hoppas den hittar till dig också.

KRAM!!

Mamma C sa...

Det där är en riktig skön söndag tycker jag. Vädret har varit toppen idag, men tyvärr har man inte kommit utanför dörren. Ha en lika skön söndagskväll nu.
Kram Mamma C

anettan sa...

Vilken härlig dag. Du gör så rätt tycker jag. Kram Anette

Livskraft sa...

Så härligt det låter, vackra vinterbilder.
Kram

Charlie sa ... sa...

Wow Anna! You blow me away om jag får säga så. Färgerna, solen, vackra bilder som får mig att längta till svensk vinter när den är som bäst.

KRAM fina!

Lotta

Lena - gott för själen sa...

Underbara bilder som jag först fick se på IG. Sverige är fantastiskt!

Ha en fin vecka!

Kram Lena

Channal sa...

Soligt men jättekallt var det ute. Hoppas du hade gott inomhus hela dagen.

KRAM!!

Channal sa...

Eller skulle jag ha en spark i baken och dammsugit lite.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Det har varit en härlig dag :-)

KRAM!!

Channal sa...

Tack! En riktig kylig dag fast solen sken! Januari när den är som bäst!

KRAM!!

Channal sa...

Sverige är fantastiskt! Har du sett Zlatans Volvoreklam? Älskar't!

KRAM!!

Enkel stil sa...

Vilken underbar dag. Hos oss är det bara grått och kallt. Men idag har jag tröstat mig med en semla hos mina föräldrar. Kram Anita

Fyra månader på andra sidan jorden sa...

Åh Anna, jag vet ingen som tar så vackra bilder som du. Jag beundrar verkligen din förmåga att hitta utsökta föremål och miljöer. Du har sådan talang för färger och bilder!
/Lina

dianasdrömmar sa...

Åhhh, andlös så vackert Anna stor kram till dig och härlig måndag/Diana

Channal sa...

Semla, gott!

Idag har vi snökaos! Ogillas när jag måste ta bilen in till stan. KRAM!!

Channal sa...

TACK fina du! Glad jag blir! Kommer ihåg när vi var små och vi gjorde legokameror som vi fotade med. Sen satt vi och ritade alla bilder vi hade "låtsasfotat". Ett roligt minne!

Snart har ni väl varit tre månader på Nya Zeeland?

KRAM!!

Channal sa...

Tack Diana!

Härlig måndag ;-) KRAM!!

Annika sa...

Så vackra bilder du bjuder oss på. Och vilken härlig söndag, precis som man önskar att söndagar ska vara. Ha en fin kväll. Kram Annika

Channal sa...

Tack! Idag har solen lyst med sin frånvaro. Snökaos mest hela dagen... Tur vi fick en fin söndag.
KRAM!!

Martina sa...

Ah vilken underbart fin vinter ni har nu! En san vinter kan man ju sta ut med, helt klart!
Och sa alla vackra färger som finns hemma hos dig! Minst sagt uppiggande.

Kramar

Channal sa...

I söndags var det soligt o kallt! Idag snöstorm o kaos i trafiken! Längtar efter vår... Blommorna piggar upp!

KRAM!!

Anneli Stålberg sa...

Åh vad vackert med isen och härliga tulpaner. Vinter- och vårkänslor i en härlig blandning.
Ha en riktigt skön vecka!
Kramar!

Annika sa...

Vilka fina bilder, och vackra färger. SÅ ska det se ut på vintern.
Isen ja, vackert. Vi har så kallt nu att alla våra sjöar, floder och vatten är täckta med tjock is. Inte så vanligt hos oss.
Ha en fin tisdag!
Kram!

Ninelin sa...

Ok jag vägrar tant ;-) Tack för din hälsning! :-)

Kram N