fredag 28 mars 2014

Åh vilken härlig dag!

Hej alla vackra själar... det är fredag, solen skiiiiner och blommorna blommar!


Jag startade dagen med brunch... en skön ledig fredag... och till kvällen vankas det fest!


Häromdagen planterade jag stora fina rosa bellis - tusenskönor - i krukan utanför dörren.
Idag när jag gick ut var de uppätna!! INTE KUL! Förbenade rådjur... Anna hänger inte läpp!


Jag har besiktigat min bil och den gick igenom... en skön känsla! 
När jag åkte från bilbesiktningen fick jag syn på ett hav med tussilago. Älskar't! 
Fanns ingenstans där jag kunde stanna bilen... ville ju ta bilder! 


Till sist körde jag upp på fuktig ängsmark bland alla tussilagon. 
Brydde mig inte om bilarna som körde förbi på landsvägen. Jag var helt fokuserad på tussilagorna. 
Solen värmde och jag kände mig lycklig... som ett litet barn på sin födelsedag.
Tussilago, nybesiktigad bil och stor varm sol! Klick klick... jag fick flera tussilagobilder i min kamera.


Glad och nöjd skulle jag köra därifrån... hmmm inte tänkte jag på att det var lite sankmark där jag stod med bilen. 
Phu... blev lite skraj men bilen kom loss tillslut och jag var på körbanan igen.


När jag kom hem såg jag inte bara skilla, krokus och påskliljor i rabatten... 
På gräsmattan fick jag syn på en, två, tre, fyra... tio, elva stycken vitsippor! Så underbart, blev ännu gladare!


Ikväll blir det party... en fest i musikens tecken. Alla ska vara utklädda i olika musiksjanger. 
Själv ska jag vara en countrybrud... ska bli så kul! Jiha!!


Lyssnar just nu på lite country för att komma in i rätta mood... tar en selfie när jag är klar med min utstyrsel.


Allt ljus på dig min kära läsare... ha en fin fredag!

Kram till alla... Anna
(Fotograferat av mig - Channal)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra start på en ledig fredag! Visst blir man lycklig när solen skiner och vårblommorna kommer fram?!
Kul med fest, tokgillade Jills Veranda, så bra program!
Ha så kul och jag vill se bild på CountryAnna!
Kram och njut av helgen!

Channal sa...

Underbar solig vårdag! Knappt man tror det är sant!

Bild kommer nog på insta :-)

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Underbart med svenska vårblommor. Jag kan verkligen sakna tussilago, vit- och blåsippor. Blommor vi inte har här i Kalifornien.
Och bilbesiktning har vi inte heller. Här kör man omkring med sin bil och hoppas på det bästa. ;)
Min mormor och morfar bodde många år på en ort som heter Hamra i Småland.
Ha en fin helg och fest!
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Vad härlig du är vackra Anna! Jag vill vara med dig på den här rundan! Jag blir helt betagen. Vitsippor och tussilago - så ljuvligt. Våren i Sverige - oslagbar.

KRAM finaste, trevlig helg och ha så roligt!

Lotta

anettan sa...

Vilja härliga bilder. Jag håller tummarna på fortsatt fint väder i helgen. Kram Anette

dianasdrömmar sa...

Härliga vårbilder :) kram Diana

Home2tiny sa...

Måste bara få se countryAnna, hoppas du hade en riktig toppenkväll. Underbart med alla vårtecken som poppar upp här o var, man blir liksom glad i hela kroppen. Kramisar Tina

Channal sa...

Känner mig trygg med att besiktiga bilen och jag förstår att du saknar vårblommorna. Min morfar var smålänning.

KRAM!!

Channal sa...

Ut i naturen och fota allt det vackra tillsammans med dig skulle vara ett nöje! Du får mer än gärna hänga med.

KRAM!!

Channal sa...

Idag hade vi kanske årets finaste dag! Söndag måste vara lika skön.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Det är vackert nu när sonen kommer fram.

KRAM!!

Channal sa...

På Instagram ser du countryAnna ;-)

KRAM!!

Martina sa...

Kan det bli mer varigt än sa?! Vad härligt! Hoppas du haft en riktigt mysig helg!
Kramar

Ninelin sa...

Tussilago är VÅR! Härlig helg.

Kram N

Channal sa...

Nu är det vår! Min helg har varit bra och din med!

KRAM!!

Channal sa...

Tussilago är en liten favorit!

KRAM!!

Lena sa...

Haha, ja vad gör man inte för konsten och naturen. Det kan kosta att nästan köra fast med bilen.

Doug Seegers är så galet bra. Vi köpte biljetter i helgen till 28/6 då han kommer till Uppsala.

Kram Lena

Channal sa...

Kommer han till Uppsala!! How cool! Lyckost DIG!!

KRAM!!