måndag 18 augusti 2014

Ett roligt paket på posten!

Hej alla vackra själar! Här skiner solen men visst känner jag att hösten är på ingång.


Det är en helt annan luft fast solen värmer... och äpplena håller på att bli röda och söta!
Ett annat säkert hösttecken är att idag kom alla fina elever till skolan! 


Andra hösttecken är de mörka kvällarna så nu är det dags att köpa på sig lite ljus!
Sen har astrarna kommit till ICA... idag hämtade jag ut ett paket där och även en bukett vita astrar kom med hem!


Jo, jag har köpstopp men mat och blommor är faktiskt ok att handla.
Sen den här vackra krukan hade jag förhandsbeställt för lääääänge sedan! 
Så det blev en glad överraskning att den kom nu! Hade helt glömt bort den!


Danska Kähler firar 175 år och denna med guld är deras jubileumsvas! Så FIN!
Mannen tycker att vi har nog med vaser och krukor och att jag borde ha köpstopp i fem år. 
Men hallå! Hur kul är det?!! Nytt till hemmet är alltid kul... bara att gilla läget för honom. Eller hur?


Men en sak! Det är himla nyttigt att ha köpstopp... få reflektera över sin egen konsumtion.
Min ekonomidetox har gått riktigt bra dessa 18 dagar! Förutom denna vas nu då...


Må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

anettan sa...

I dag har det verkligen varit höst, så kallt och ruggigt. Vi har inga äpple alls på vårt träd. Jag får köpa äpple om det ska bli någon äppelmos här hemma. Kram Anette

Channal sa...

Här har det varit skönt! Trist för er med ruggigt väder! Alla äppelträden här har nästan för mycket äpplen! Kan skicka ner några!

KRAM!!

Bara Sara sa...

Underbar vas - älskar guldränderna! Kram Sara

No34 sa...

Supersnygg vas, riktigt snygg! Köpstopp skulle jag verkligen behöva, för det hade jag sannerligen inte idag...
Måndagskram till Dig från Kate

Sahra sa...

Soupernice vas

Channal sa...

Tack! Visst är den fin!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Älskar den vasen! Nyttigt med köpstopp... men inte så lätt som det låter!

KRAM!!

Channal sa...

Eller hur! KRAM!!

Miss Marie sa...

Himlans fin vas! Jag försöker också bli lite mer mindful med vad jag spenderar mina pengar på, det är nyttigt att omfokusera ibland!

Channal sa...

Tack! Den är fin! Visst är det nyttigt att omfokusera!! En skön känsla!

KRAM!!

Livskraft sa...

Underbar vas, tokgillar.
Kram

Sallys hus sa...

men å vad fin och nej den kan ju inte räknas om du beställde den för länge sen..;)
men va duktig du är med köpstoppet...det där borde jag också testa...
Å snygga outfits också.
Kram katarina

Channal sa...

Jag med tokgillar den!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Nä, det gillas inte!! Beställde den för länge sedan som sagt!

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Underbar vas, tycker hösten kan vänta lite till....kramis Diana

Channal sa...

Det tycker jag också! Augusti får gärna vara varmare!!

KRAM!!

Mamma C sa...

En sak som beställts innan ditt köpstopp började kan inte räknas med. Men den var jättesnygg ändå.
Kram Mamma c

mammaxtre sa...

Vasen är riktigt fin! Hösten är på ingång, så är det bara. Du vet vad det innebär Anna.....vi ska planeterna tulpanlökar😊

Annika sa...

Ja,jag minns så väl då jag kom hem i slutet av augusti fjol. Hur det kändes som att det verkligen var höst i luften. på ett tydligt sätt.
men för mig har augusti alltid varit en sommarmånad, och det tycker jag att den är även om det går vissa höststråk genom den ibland. Höst blir det tids nog iallafall. OCH tidigare hos er än hos mig.
Jag är säker på att sommaren kommer på återbesök till er innan det verkligen är höst på riktigt.
Gillar din vas.
SÅ fin.
Kramar!!

Channal sa...

Nej det kan absolut inte räknas! =)

KRAM!!

Channal sa...

JA!! Så kul!! Många fina tulpanlökar... och snart är det VÅR!! Underbart när de kommer upp!

KRAM!!

Channal sa...

Augusti kan vara riktigt varm och skön. Hoppas värmen kommer åter. Saknar den så...

KRAM!!