söndag 28 september 2014

Kul tur på stan!

Hallå alla härliga! Hoppas du har haft en fin helg! Det har jag...
Igår var det strålande sol... så skönt fast det var blåsigt!
Hela stan var fylld med festligheter. Det var Kulturnatt i min stad!
Men det var aktiviteter hela dagen. Inte bara på kvällen och natten.


Jag startade redan vid halv ett med mysig brunch tillsammans med några kollegor.
Vi skulle sjunga i kör 16.30-16.45... det var körmaraton på Louis de Geer-hallen hela dagen.


Vi tränade igenom sångerna och hade det mysigt på Enjoy Bar & Mat 


Sen sjöng vi för en hel del massa människor... det var jättekul och första gången för mig!
Tror nog att det är roligare att sjunga i kör än att sitta som publik.
Men det blev ett superfint framträdande och utan vår körledare vore vi ingenting. Hon är fantastisk!


Bild lånad från nätet från Damkörens hemsida.
Sen var vi klara... då mötte mannen och Lotta upp mig tillsammans med några vänner.


Tillsammans med dem gick vi ut och åt! Ja, vi satt ute den 27 september utan infravärme.
Jag frös inte... men när solen försvann kändes det att det var kyligt i luften.
Vi hamnade på den orientaliska Selim's Restaurang. GOTT, Billigt och Massor av mat!


Efter maten tog vi en liten promenad och sedan splittrade vi upp oss... Lotta ville gå till Visualiseringscentret!
Där inne värmde vi oss och tog en fika. Efter fikat gick vi igenom alla spännande rum... 
bl.a. med tankeöverföring, virtuell obduktion och en tur uppe i rymden!
Sen var jag/vi rätt nöjda! För mig blev det en lång rolig kulturell dag!


Idag, söndag har jag varit duktig och pysslig! 
  1. Jag har ställt in alla pelargoner.
  2. Planterat 50 lökar... hoppas de kommer upp till våren.
  3. Lagade Wallenbergare med potatismos som fick bästa betyg av mannen och Lotta!
  4. Klätt om två stolsdynor.
  5. Ramat in två tavlor.
  6. Sytt två kuddar i Josef Frank-tyg.
  7. Och just nu bloggar jag - och ska snart titta in hos Dig!


I morgon blir det en ny vecka... ett fullspäckat schema! 
Så nu ska jag bara göra ingenting... tända ljus, titta på TV och ta en Mumin-mugg med äpple-te.

Önskar dig min kära läsare en skön söndagskväll! 

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

18 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken supertrevlig lördag du haft. Och jisses så duktig och energisk du varit i dag.
Kram Mamma C

Maria - Wikers Liv sa...

Ser ut som en härlig lördag! Och att sitta ute, är ju fantastiskt!
Vad du hunnit med idag!
Här har det pysslats i trädgården idag.
Kram/Maria

Channal sa...

Mysig helg har det varit! Var inte du ute på stan?
Det är ju så kul att få pyssla... avkoppling för mig!

KRAM!!

Channal sa...

Ja, tänk att kunna sitta ute i slutet av september. Det är härligt!
Att pyssla är kul avkoppling!

KRAM!!

Livskraft sa...

Så mycket roligt du hittat på i helgen, känns som om din hemstad blivit riktigt resturang tät ( är uppvuxen i Finspång) och åkte oftare dit än till Linköping där jag bor idag. Det känns som sagt som om det har poppat upp en massa härliga restauranger.
Kram

Channal sa...

Det är sant! Finns hur många fina barer och restauranger som helst! Norrköping är en supermysig stad. Mannen och jag pratade just om det. För 30-35 år sedan fanns bara Peters och God vän =) Palace restaurang, Spiran pizzeria och Mac Donalds! Välkommen hit!

KRAM!!

Unknown sa...

Härligt med kulturnatt. Vad kul du sjunger i kör. Vill även jag, ska börja den dagen vi flyttar. Har lite planer på en flytt den dagen det endast är hjärtat och jag här hemma. Ha det gott. Kram Maria

Channal sa...

Men det måste väl finnas kör där du bor nu! Så roligt att sjunga för både kropp o själ.

KRAM!!

Glamour-Psykologen sa...

Vilken härlig blogg du har!! :) Gillade jättemycket att du listade allt du gjort idag under söndagen - roligt att läsa :) Kram på dig!

Anne-Marie sa...

De där hängande byxorna ser ju intressanta ut. :)
Oj, vad du har hunnit med mycket. Man känner sig verkligen duktig när man hinner med många olika saker.
Jag sjöng i ett par olika körer i Stockholm. Väldigt roligt.
I USA har man inte alls samma slags körverksamhet som i Sverige.
Kram!

Sahra sa...

Äntligen!!!
Ny header. Love it

Annika sa...

Vilken fin och trevlig helg! Så fint att ni hade så varmt och fint.
Vi med, men det är ju inte direkt oväntat :-)
Kramar!!

Channal sa...

Tack!! Kul att du gillade det =)

KRAM!!

Channal sa...

Det är jättekul att sjunga i kör. Det har jag aldrig gjort tidigare. Trodde inte att det var min grej... men där hade jag fel! Att var och varannan sjunger i kör här i Sverige tror jag är rätt så unikt. Precis som med innebandy!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Hahaha! Var den så hemsk... hmmm =)) den har ju hängt med ett tag nu! Skulle vilja fixa till hela bloggen. Sen kollar jag mest via iPhone och då syns inte headern.

KRAM!!

Channal sa...

Lika varmt och skönt idag! Vi får hoppas på en lång varm solig höst! Det är underbart!

KAM!!

anettan sa...

Det var minsann en riktigt händelserik helg och mycket spännande och kul. Kram Anette

Channal sa...

Full rulle mest hela tiden!! Idag en lugn kväll tillsammans hemma!

KRAM!!