söndag 26 oktober 2014

Vågskvalp...

Grått ute men vad gör väl det!
Jag fryser i alla fall inte. Det är milt och skönt ute. 



Skiner solen hos dig? I morse sken solen här men nu har det gråa tagit över igen.
Fast jag kan ana lite soldis... solen kämpar och kommer nog snart tillbaks. Heja Heja Kämpa på!


Igår på förmiddagen promenerade jag till det söta lilla röda huset vid Bråviken som är en inredningsbutik och ett kafé.



Vågskvalp har även en butik online som du kan kika in till HÄR!
Där finns så mycket fint!
Jag kan gå där inne och strosa hur länge som helst utan att behöva känna att jag måste köpa något.
I trädgården finns det ett litet glashus som är ett mysigt fik.


Blev sugen på den stora vita fotogenlampan... men nu när vintern kommer vet jag inte var den skulle stå.
Fin är den och den väcker upp barndomsminnen.
 Som när jag tältade tillsammans med min familj ute på en ö i skärgården.




Ett perfekt lördagsnöje att skämma bort sig själv med... ögongodis och en god kopp kaffe till en kanelbulle.



 Hej hopp! Nu skiiiiiiner solen! Anna ÄR GLAD!
Må solen lysa på dig också var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12) 

12 kommentarer:

Livskraft sa...

Grått här i Linköping idag... Men varmt så det får väl vara ok gissar jag.
Kram

Channal sa...

Nu försvann solen igen. Men varmt här också så det känns ok!

KRAM!!

Sahra sa...

Mysigt ställe. Porslinet ser fantastiskt snyggt ut. Det skulle jag vilja ha. Minns du om det gick mot det bruna, grå eller lila? Och vet du vilket märke?
Kram

Channal sa...

Jättemycket snyggt! Tror det var potatisfärgat. Kolla deras hemsida. Kan vara Olsson & Jensen.

KRAM!!

Välkommen Hem! sa...

Den butiken kände jag inte till. Inte alls långt dit från mig, så jag måste nog ta en liten utflykt någon dag!
Här är det bäcksvart nu, men snart blir det en tårtbit som får hoppa in i födelsedagsbarnets mun!
Kram kram!
Judita

Channal sa...

Du måste göra ett besök! De har inte öppet alla dagar. Tiderna står säkert på hemsidan som jag har länkat.
Kalas... vad mysigt!

KRAM!!

Livskraft sa...

Heja, heja kör hårt!!!
Kram

Channal sa...

Tack!! Kör en utmaning! :-)

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Å, Anna! Så härligt det här var att se. Lilla röda stugan vid Bråviken….dit vill jag!! Det är ett sådant ställe jag kan åka flera mil för. Underbart.

Saknat att ha tid att blogga som jag brukar och hälsa på här. Så fint att se dina bilder - blir glad i hela kroppen <3

Stor kram! xo

Channal sa...

Hej Lotta! Saknar dig massor! Kul när du är här!!

KRAM!!

Mamma C sa...

Var en butik som jag inte visste fanns där ute. Får man åka och kolla in någon gång.
Kram Mamma C

Channal sa...

Det måste du absolut göra. Jättemysigt och så mkt fint! Bra julklappar!

KRAM!!