tisdag 21 oktober 2014

Legendariske Oscar de la Renta...


Han blev 82 år gammal... här är han tillsammans med Oprah Winfrey.
Han har klätt alla stora filmstjärnor på röda mattan till amerikanska presidentfruar.


Sitt genombrott fick han när han klädde Jaqueline Kennedy och hans sista mästerverk var Amal Clooneys brudklänning.









Vem minns inte när hans doft Oscar Woman kom på mitten av 80-talet.
Den blev omåttlig populär och alla doftade som kolaremmar. Själv hade jag en annan favorit, Volupté.







Oscar de la Rentas klänningar är helt bedårande... blir hänförd!

Kram till alla... Anna

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket vackra klänningar.
Kram Mamma C

Channal sa...

Stunning!!

KRAM!!

Sallys hus sa...

Hej hej!
Ja ååå vad många vackra klänningar.
Å så ser jag ju att MIN lampa passar utmärkt hos dig med...;)
Kram Katarina

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så många fina bilder du hittat!
Älskar verkligen hans kläder , helt underbara!
Fin onsdag till dig
Kram Anncathrine

Annika sa...

Jag hörde att han kämpat emot cancer i tio år.
Undebara, underbara klänningar han designade. USA, och världen, har mist en stor designer.
Jag tycker nästan om allt han skapat. Så fina bilder du hittat.
Kram!

Channal sa...

Visst passade Din lampa fint hemma hos mig ;-))

KRAM!!

Channal sa...

Älskar bilder och vackra klänningar! Bästa ögongodis!!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Vilken dröm att få bära en sådan klänning. Han var outstanding i sin design. Kramisar Tina

Annika sa...

Han har verkligen tillfört mycket vackra kreationer och dofter till världen. Det finns få i hans slag. Kram annika

Channal sa...

En riktig konstnär! Underbara skapelser! Han överlevde cancern länge. Tio år! Det vissta jag inte.

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det vore en dröm! Om bara för en liten stund :-) på känna och prova!

KRAM!!

Channal sa...

Han och Dior är en klass för sig! Det romantiska svulstiga! Älskar't! YSL o Halston har en renare elegans. Älskar även dem. Kul med haute couture!

KRAM!!

Unknown sa...

Den doften köpte jag. Den var inte alls bra på mig men min sambo doftade fantastiskt i den så HAN använde den. Vilken grej!
Kram
Maria

Channal sa...

Haha en man som doftar godis :-) mmmmm... Candy man!

KRAM!!