söndag 30 november 2014

Första ljuset tänt...


Igår, lördag fick min pappa en liten stroke. Han ligger på sjukhuset. Han mår inte så bra!
Förra helgen var jag, mannen, pappa och mamma och såg operan Madame Butterfly.
Från den ena dagen till den andra kan det hända mycket... vi ska vara rädda om varandra.



Idag var vi uppe på sjukhuset och hälsade på pappa... morfar. Han är trött... jättetrött!
Efter besöket gick vi på julmarknad inne i stan... julstämningen var på topp men vi var lite tagna efter allt.







Visste du att Norrköping har världens största adventsljusstake... fyra ståtliga ljus på Värmekyrkan.
Mitt i city  i industrilandskapet. På 70-talet spydde de fyra skorstenarna ut rök... men inte idag.
Det var inne i Värmekyrkan som det var julmarknad. 


Efter julmarknaden såg vi en fredsdemonstration mot rasism som min stora dotter deltog i... stolt moder!



Väl hemma igen tände vi ett ljus... och sände en tanke till min pappa och mamma.




Var rädd om dem du älskar!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig) 

26 kommentarer:

Sahra sa...

Åh nej Anna vad ledsamt. Hoppas han återhämtar sig och får komma hem snart. Din fina fina pappa.
Jätteläckert pyntat i Norrköping. Häftigt att de gör något bra av gamla fabrikslokaler.
Kram

Channal sa...

Tack! Hoppas han piggar på sig till jul.

Ja, industrilandskapet är unikt!

KRAM!!

Anonym sa...

Nej, nej, nej, vad tråkigt att din fina lilla pappa mår dåligt. Blir så ledsen för din skull. Hoppas så att ha piggar på sig och får komma hem snart igen.
Superfint pyntat i din stad! Har ju själv varit där innan jul och sett allt fint!
Var rädd om dig fina du!
Kram Pia

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men ååå det låter som ni haft en mysig advent även om det är ledsamt att hälsa på dem som är sjuka ♥
Vilket coolt ställe ni har! Mysigt med julmarknad där inne.
Å vilka fina adventssljusstakar du har och jiiiises kvinna så mycket snygga kläder du har!
Du passar visst i allt dessutom.
Kraaaaaaaaaam Katarina

Annika sa...

Så tråkigt med stroken, Anna. Jag vet ju hur det är. Min svärmor fick en i oktober, också av det mindre slaget. HOPPAS att din pappa orkar fajtas emot den.
TÄNKER på er.
Hoppas att han får komma hem snart, och att han orkar fira jul.
Dina bilder är så fina, och juliga. OCH se fint de pyntar i Nkp!!
Kramar!!

Annika sa...

Så tråkigt att höra om din pappa. Hoppas han kryar på sig och blir bra. Vet hur det känns eftersom min pappa dog utan förvarning den 16 januari. Tänker på dig och din familj. Fina bilder visar du som vanligt!! Varm kram

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna
Så ledsamt att höra om din pappa, håller tummarna att allt går bra, att han snart blir piggare och får komma hem.
Förstår att du är stolt över dottern, så otroligt viktigt att bekämpa rasismen som breder ut sig överallt!

Åhhh, den röda kudden med text..... den har jag stått och hållit i flera gånger på Svenskt Tenn, sååååå fin....

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Anne-Marie sa...

Men Anna vad tråkigt med din pappa. Minns ditt inlägg om besöket på Operan och att dina föräldrar verkade så pigga då.
Det är sant, man vet aldrig vad som kan hända. Hoppas innerligt att din pappa piggnar till och kan komma hem till jul.
Jag tycker Norrköping verkar vara en mycket mysig stad. Vilken häftig adventsljusstake!
Stor kram!

Livskraft sa...

Nej så fruktansvärt.
Varma kramar till dig och din familj.
<3
Kramar Karro

Villa Ell sa...

Visst kan livet förändras snabbt, hoppas att din pappa mår bättre.
Du har så otroligt ombonat och välkomnande hemma hos dig

Må så gott
Kram Sandra

Mamma C sa...

Hoppas din pappa återhämtar sig och blir bättre snart. Många kramar till er.
Kram mamma C

Channal sa...

Det är jättetråkigt! Han är trött... vi tar en dag i taget!

Du får komma ner hit någon dag! KRAM!!

Channal sa...

A thing of Beauty is a Joy forever - John Keats

Tack tack! KRAM!!

Channal sa...

Hoppas det är bra med din svärmor! Så tråkigt när det händer sådana saker! Och Hoppas pappa får komma hem... och att det blir en bra vårdplan! Blir tufft för mamma som även hon är gammal. Tur vi är fyra syskon!

KRAM!!

Channal sa...

Tack rara fina du! Tänker på dig! Det är jobbigt när det händer sådana saker!

KRAM!!

Channal sa...

Tack fina du! Han piggar nog på sig men han är inte så stark! Blir tufft!
Ja, Ida hon engagerar sig och står upp mot rasism och orättvisor! Hon är en fin människa!

Den kudden är kärlek❤️ KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja, tänk! Ena helgen tre timmar opera och idag som en liten fågelunge! Usch!!

Norrköping ÄR fint och Värmekyrkan är häftig! Där var de stora valsarna med papper förr! Braviken, pappersmassefabrik mitt i city! Idag finns inga fabriker mitt i stan.

KRAM!!

Channal sa...

Tack!!
Ja, det är jobbigt! Inte kul!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Han kämpar på!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Ja det får vi verkligen hoppas!

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Kära Anna! Du fortsätter och förför mig med dina vackra bilder. Jag älskar dem!!!
Du får mig stämning och jag mår så bra av det. Tack!

Ha en fortsatt fin vecka och stor jättekram!

Lotta

Channal sa...

Tack o varsågod!

KRAM!!

Annika sa...

Hoppas din pappa mår bättre nu! Kram Annika

Channal sa...

Tack! Han är nog lite bättre!

KRAM!!

Unknown sa...

Som alltid älskar jag dina inlägg och dina foton. Så tråkigt med din far. Föräldrar är så kärt och man blir så ledsen när de inte är krya längre. Hoppas han repar sig och en stor styrkekram till dig!
Maria

Channal sa...

Tack Maria! Pappa har piggat på sig men inte är han stark!

KRAM!!