måndag 3 november 2014

Så kom jag till sommaren...

Hej alla vackra själar! Allt bra? 
Här känns allt toppen efter ett underbart höstlov.


 I fyra dagar har jag och mannen varit nere på Rivieran...
Dagar fyllda av glädje, kärlek, solvarm hud och god mat.


Räknade till att det är min sjunde gång jag är här nere och hälsar på Johanna, mannens dotter.
Att få komma ner hit känns lite som att komma hem. Ja, faktiskt!


Sen att få träffa sötaste, snällaste goaste lilla Theo är absolut det bästa!
Theo har hunnit bli ett och ett halvt år... sååå mysigt att få vara tillsammans med honom.





Att få vakna upp till soluppgången över Medelhavet och få bli bjuden på den ena grönsakssmoothien godare än den andra är höjden av lyx. En favorit även hos Theo. Det gröna ger verkligen en kick på morgonen.



Antibes är en jättemysig stad som ligger mellan de stora städerna Cannes och Nice.
Här finns ett stort utbud av kultur, shopping och solbad inom en mindre radie... perfekt att promenera i.





Vi har några favorithak som har blivit våra stamställen...






Otroligt skönt med lov... men nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta sig igenom november!
Bara det blir advent känns allt mycket lättare!  
Börjar faktiskt längta till jul och då kommer Theo och hans mamma och pappa till Sverige!

Ha en fin vecka och fånga dagen min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

22 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin avslutning på ett bra höstlov.
Kram Mamma C

Sahra sa...

Så skönt att få byta mössa och halsduk och mörker mot kortärmat och bara ben för några dagar. Bara det att få sippa lite välkyld rosse
Kram

anettan sa...

Det ser underbart skönt ut.....härligt! Kram Anette

Annika sa...

Vad härligt att du varit därnere en snabbis. Förstår att det börjar kännas som hemma, underbart.
Kramar!

Channal sa...

Ett bättre avslut kan man inte få :-)

KRAM!!

Channal sa...

Perfekt tajmat med vädret också! Idag är det ösregn där nere. En iskall rosse är aldrig fel när solen skiner o värmer.

KRAM!!

Channal sa...

Kan jag/vi leva på länge!

KRAM!!

Channal sa...

Känns underbart och inte är det så långt bort! 2,5 timma m direktflyg. Som att ta bussen :-)

KRAM!!

Anne-Marie sa...

Vad trevligt att kunna resa rätt långt bort under en kortare tid.
Här är det ju en otroligt stor "expedition" bara att komma till en större flygplats från Weed.
Verkligen mysiga kvarter. Har aldrig varit i Antibes men i Cannes och Nice. Och St Raphael.
Kramar!

mammaxtre sa...

Så härligt Anna! Fina bilder från en toppenfin resa. Mysigt att du känner dig som hemma där. Fin känsla. Kram

Channal sa...

Så smidigt att ta sig ner dit! Skönt med lite ombyte och få mysa med den lille.

KRAM!!

Channal sa...

Ja, det är en fin känsla! Behöver inte reka utan vi hittar och känner oss som hemma.

KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Jag byter New York mot Antibes!!!!
Det ser ljuvligt ut Anna och så underbart att ni har varit där och njutit ihop. Det ser så skönt ut och jag får sådan lust att kasta mig på ett plan. Avis!!
Härligt att ni känner er som hemma och hittat era favoritställen. Då är det som bäst!

KRAM!

Channal sa...

Jag säger inte nej tack till Antibes New York! Två platser jag tycker om. Sen är det ju extramysigt att även mannen kan ta ledigt på mina lov!

KRAM!!!

Hemma på Sjuan sa...

Åh så härligt och vackert. Vilken liten sötnos han är Theo. Kram Suss

Channal sa...

Visst är han en liten sötis!

KRAM!!

Anonym sa...

Wooooooo...Fantastiskt ljuvligt,underbart & sååå söt liten Theo ♡
/Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Men GUUUUUD vad mysigt! Och vackert! Härliga bilder.
Kram Helén

Channal sa...

Wooooooo säger jag med! Hemma är det regnigt o mörkt men vad gör det efter att ha fått träffa Theo!

KRAM!!

Channal sa...

Jo, det var det verkligen! En fin liten tripp!

KRAM!!

Unknown sa...

Underbara foton. Älskar Rivieran även om jag mest var mycket på den italienska sidan. Men det är underbart på båda sidor. Love, love, love!

Channal sa...

Tack! Visst är det underbart på båda sidorna. Love LOVE!

KRAM!!