tisdag 17 mars 2015

Idag fyller världens bästa mamma 90 år!


Älskar Dig mamma


Puss o Grattis!



Idag har jag målat tulpanbuketter i akvarell "Vått i Vått" med alla femmor.
De blev så fina... några får smycka detta blogginlägg.



Mamma är min stora förebild! Den största pedagogen jag känner... hon har det i blodet! Så klok!
Hon är utbildad fotograf... som barn älskade jag att vara med henne i mörkrummet och framkalla bilder.
Eller få vara med när hon fotograferade brudpar och små barn... så kul!
Hon hade kameran framme vid alla tillfällen... så att bli fotograferad fick jag med modersmjölken.
Inte konstigt att jag är en riktigt linslus! Ja, jag älskar att stå både bakom och framför kameran.


Mamma på 40-talet i en vacker grön sammetsklänning och med fina kamésmycken.
Jättefin kväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(Bilder fotade av mig) 

24 kommentarer:

anettan sa...

Grattis till din fina mamma. Kram Anette

Bakom dörr nr. 11 sa...

Stort grattis till din fina mamma.
Trevlig kväll
Kram Pia

Anne-Marie sa...

Underbart att ha en så pigg mamma. :) Önskar att min mamma hade fått vara pigg och leva litet längre.
Grattis till din mamma!
Inte konstigt att du har det där att ta fina bilder "i blodet".
Kram!

Channal sa...

❤️-TACK & KRAM!!

Channal sa...

❤️-TACK & KRAM!!

Channal sa...

❤️-TACK!

Jag förstår det! Saknaden måste vara stor! Sen behöva bli påmind om det vis byråkrati och Skatteverket i USA! Tufft!!

StyrkeKram!!

Unknown sa...

Så fin mor du har och var glad för varje dag med din mamma. Jag saknar min mamma otroligt trots att hon varit borta i över fem år. Men mamma är alltid mamma och man bär henne med sig i hjärtat för evigt, tror jag. Dina vackra foton, arvet kommer från mor. Önskar dig en underbar dag.
Kram
Maria

Anonym sa...

Så fina kort på din mamma. Tycker nog att din dotter Lotta är lite lik henne. Roligt att du har henne och att hon mår bra. Min mamma dog för 6 år sedan och skull varit 90 år i januari. Kram från Anki

Blommiga Rutan sa...

Hej Anna!

Åhh så fin hon är, både "då" och nu! Så härligt att få vara pigg och fira sin 90-års dag!
Aha, nu vet vi varifrån du fått din talang att fotogafera så fint!
Tulpanteckningarna är verkligen fina, så duktiga elever, fast det är klart.... med en duktig lärare blir det ju så.

Kramar till dig och din mamma
Anncathrine

Annika sa...

SÅ fin mamma du har. OCH sig så lik från ungdomsfotot. Jättefina bilder.
Hoppas ni hade det riktigt trevligt och mysigt igår.
OCH vilka finfina "vått i vått" målningar "dina" barn gjort.
Kramar!!

Home2tiny sa...

Stort grattis i efterskott till din fina mamma. Förstår nu vem du ärvt din känsla för bilder, färg och form, måste varit hur kul som helst att hänga i mörkrummet som liten. Kramisar Tina

Channal sa...

Tack fina Maria! Ja, sin mamma har man alltid med sig i hjärtat❤️

KRAM!!

Channal sa...

Då är din mamma också från 1925. Fin årgång! Tråkigt att hon gick bort men 84 är ingen dålig ålder.

Så kul att du la märke till det! För det har både mamma och jag påpekat att Lotta är lik henne!

KRAM!!

Channal sa...

Tack tack fina du! Visst är akvarellerna läckra!

KRAM!!

Channal sa...

Tack tack rara du! Visst är hon sig lik! Så förtjust o elevernas akvareller.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Bara älskade att vara i fotostudion! Sen se hur bilderna kom fram i mörkrummet! Dagens digitalfoto är lite annorlunda! Hon var fantastisk på att retchera bilder också. Ett sant hantverk!

KRAM!!

Anonym sa...

♡-liga Grattulationer i efterskott till vackra 90-åringen/Kram

The Place To Be sa...

Hurra för lilla mamma! Vad häftigt att hon är fotograf! Då förstår man varifrån du lärt dig :-).

Och superimpad av dina tulpaner! Jättefint!

Kram Malin

Mamma C sa...

Ett stort grattis i efterskott till din fina mamma.
Kram mamma C

Channal sa...


❤️-TACK & KRAM!!

Channal sa...


❤️-TACK & KRAM!!

Channal sa...

Tulpanerna har 11åringar målat. Inte jag :-) Men jag har lärt dem!

❤️-TACK & KRAM!!

My kids' Mom sa...

Mammor är bäst! Vad underbart att ni fick fira henne. Vilka vackra teckningar dina elever har gjort. Kul tema.

Ha en fin helg!

Kramar från San Diego!

Channal sa...

Mmmm mammor är bäst❤️
Fin helg!

KRAM!!